{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.654 visninger | Oprettet:

KIM  T
KIM T
Tilmeldt:
24. okt 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

VETUS diesel motor M3.28 {{forumTopicSubject}}

Fik ny motor ( Vetus)lagt i min Maxi 95 - SK marine i Assens ...-(
Fik ikke skiftet tanken som var fuld af dieselpest m.m.
Har fået skiftet tanken , skiftet alle filterne osv
Den nye motor går 6oo omdr. i tomgang og mangler en knob i topfart.
.Har haft 4 "motormænd" fra 4 forskellige byer, men ingen kan løse problemet.
Har bl. a. fået at vide at det koster 7-8ooo kr at skifte regulatoren- men det er ikke sikkert det hjælper.
Kan det være nye dyser der skal til - eller en ny fødepumpe.
Vil gerne have min motor til at fungerer som ny igen
Og vil gerne betale hvad det koster men det er åbenbart ingen vetus eksperter i dette land ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  VETUS diesel motor M3.28
  • #1   24. maj 2011 Hvis du er fra sjælland kan bloms-motor måske hjælpe, jeg har haft gode erfaringer med ham når det drejer sig om Vetus, selv om han er lidt et roddehoved, priserne er også rimelige -men måske du har været der?

  • #2   24. maj 2011 Link: (link fjernet)

  • KIM  T
    KIM T Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   24. maj 2011 Mange tak skal du have.
    Er desværre fra Kolding.
    Har spurgt i 4 forskellige byer. som forhandler vetus, her i nærområdet. Men ingen tør sige nøjagtig hvad der skal skiftes og hvad det koster.


  • #4   25. maj 2011 600 omdrejninger det er vel ok. Men at du mangler et knob i topfart i forhold til den gamle motor kan skyldes propellen. Det hjælper ikke at lægge en motor i med flere hk hvis man ikke skifter propellen. Hvis din gamle motor f.eks. var på 10 hk og passede til propellen, hjælper det ikke at lægge 20 hk i hvis du ikke skifter propellen. Det er trods alt den der laver arbejdet i den sidste ende. Hvis din motor f.eks. yder 20 hk ved 3000 omdrejninger og den går op på 3000 omdrejninger meget hurtigt er propellen for lille Den pisker simpelthen bare rundt uden at lave noget. Omvendt hvis den kun når 2500 omdrejninger er den for stor da motoren ikke kan slæbe den rundt. Men hvis den ligger på mellem 2900 og 3000 omdrejninger passer motor og propel perfekt sammen

  • KIM  T
    KIM T Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   25. maj 2011 Hej Lars M
    Inden alt dette skete med skidt i tanken og et motor stop, gik den fint 3000 omdr. med en maxfart på 8 knob.
    Og 950 omdr. i tomgang - også når motoren var kold.
    Nu går der 10 min inden den kommer op på 950 omdr.
    Ved godt det mht propellens størrelse.
    Har fået stillet ventilerne , det hjalp på lyden, men ikke på topfarten.


  • #6   26. maj 2011 nu kender jeg ikke pumpen der sidder på sådan en ventus diesel men på de fleste systemer er kontinuerlig smøring meget vigtig, idet pumpen og dyser under drift, bliver smurt via brændstoffet. Derfor kan en tørkørsel, have en kostbar og ganske uheldig langtidseffekt på motorens brændstofsystem, idet man risikerer at højtrykpumpen og dyserne ”river”. Slidpartikler af metal fra "rivningen" transporteres rundt i brændstofssystemet som ultrafine partikler.

    Prøv evt: http://www.billigbilpleje.dk/product/bell-add-diesel-additiv-500-ml-981/

    Det har jeg haft gode erfaringer med.


  • KIM  T
    KIM T Tilmeldt:
    okt 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   30. maj 2011 Har lige nøjagtig prøvet dette produkt, uden nogen væsenlig forbedring - overhovedet

  • simon p
    simon p Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   13. jan 2012 Hej Kim T
    Hvis du stadig har problemer med din motor syntes jeg du skal ringe til mig så kan vi lige få en sludder smiley
    Har lavet en del motorer med de problemer..
    mvh Per

    Tlf: 50734102


Kommentér på:
VETUS diesel motor M3.28

Annonce