{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.446 visninger | Oprettet:

john h
john h
Tilmeldt:
18. feb 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7

Vedr. Mariner påhængsmotor. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Mariner 60 hk el (2 cylinder) fra 1979, der er produceret i Japan. Jeg mangler desværre en manual, da jeg gerne selv vil reparere motoren, - Jeg har i øjeblikket nogle problemer med, at justere gas og gear. Jeg ved der findes en manual, som bærer titlen: ”Mariner Outboard Repair & Service Manual 1- and 2-Cylinder Motors 1977-1989”, men så vidt jeg er orienteret, skal den bestilles hjem fra USA.

På forhånd tak
John


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. Mariner påhængsmotor.
  • #1   6. jun 2006 Du skal bruge en rep. håndbog til yamaha når din mariner er den årgang. Prøv (link fjernet) eller http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MARINER-2-220-HP-OUTBOARDS-1976-1989-SERVICE-MANUAL_W0QQitemZ4647374273QQcategoryZ50442QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

    Det kan godt være 3-400 kr er mange penge for en bog, men det er nu ikke mere end prisen for de første 45 min på marineværksted!

    Mvh Lars


  • #2   6. jun 2006 Hej John,

    Da jeg har arbejdet med Yamaha påhængsmotorer siden 1975, har jeg af samme grund en del service-manualer liggende også på de lidt ældre modeller. Så hvis du er interesseret kan du få alle de fotokopier du har brug for fra manualen på 55 hk Yamaha som din motor i grunden er.
    Der skulle ikke være problemer med just af gas-gear, på denne model har der aldrig været de store problemer.

    På typeskiltet skulle der stå 663 som model, motornummer starter med 3 ellerO om det er langt eller kort ben.

    Mvh André


  • john h
    john h Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7
    #3   7. jun 2006 Hej Lars H og Andre W.

    Tak for jeres indlæg.
    Du har fuldstædig ret Lars, - hvis en bog til 300 – 400 kr. betyder, at man ikke skal på værksted, ja, - så er pengene givet godt ud, - jeg vil forfølge dit links. Andre,- vedr. nr. på typeskiltet så mener jeg, at der står 675, men jeg er langt fra sikker (båden står temmelig langt fra min bopæl, så jeg har ikke mulighed for at tjekke det, i den skrivende stund). Motoren har langt ben. Håber ikke at min manglende viden på feltet, gør den følgende beskrivelse uforståelig: Ved selve gas / gearboksen sidder der en arm /stang der gør det muligt at give gas, uden at motoren skal sættes i gear. Denne stang / arm skal så vidt jeg kan forstå bruges, når motoren skal startes (en form for manuel choker). For at give tilstrækkelig med gas ved start, skal denne stang / arm stå i 90 grader på gas / gearboksen (ellers påvirkes stængerne ved karburatoren overhovedet ikke). Men da dette ikke altid er nok, fører jeg denne stang / arm yderligere frem, - hvilket betyder, - at motoren springer i gear, når den starter. Dette mener jeg ikke kan være rigtigt og jeg håber og tror, at der er tale om justering. Et andet problem er, at motoren har svært ved at gå i tomgang og slet ikke i en længere periode, - ligeledes ”banker” motoren i tomgang, altså går meget ujævn (tændrøret fejler intet). Jeg har i øvrigt en drøm om at skille begge karburatorer og rense dyserne. Det skal nævnes, at jeg syntes at motoren går udmærket, når den først får nogle omdrejninger. Håber at der er hjælp at hente.
    Mvh. John H.


  • john h
    john h Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7
    #4   7. jun 2006 Hej igen
    Jeg glemte at nævne, at jeg finder det underligt, at jeg ikke kan se noget luftfilter ved karburatoren, - medmindre at selve motorkappen fungerer som luftfiltet, hvilket jeg finder farligt, da karburatoren så kan suge div. effekter ind i motoren?

    John H.


  • #5   8. jun 2006 Vedr. rep. manual er der en bedre mulighed her, http://cgi.ebay.de/Reparaturbuch-Mariner-Mercury-alle-Modelle-Neuware_W0QQitemZ4647138261QQcategoryZ78519QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
    det er fra tyskland, så der er ingen ekstra told og skat, kun porto smiley


  • #6   8. jun 2006 Hej John,

    Der er da hjælp at hente, med hensyn til motorens tomgang er der sikkert tale om just af benzin - luft blanding, samt evt synkronisering af spjæld i de 2 karburatorer.

    Det er nemmest hvis jeg får din e-mail, så kan jeg sende billeder fra manual, så kan vi derefter bedre rette/justere karburatorer sammen.

    Mvh André



  • john h
    john h Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7
    #7   9. jun 2006 Hej Lars & Andre
    Endnu engang tak for jeres indlæg. I morgen, lørdag, tjekker jeg typeskiltet på motoren. Min e-mailadresse er følgende: jopia@esenet.dk

    Mvh. John


  • Preben F
    Preben F Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 3
    #8   30. jun 2006 Til Andre W

    kan du osse hjælpe mig
    har en 30 HK Mariner fra først i 90erne med elstart

    når jeg kører fuldt dør den ud lukker jeg ned kan jeg godt sejle videre..men hver gang jeg lukker op går der kun et øjeblik så dør den ud igen..

    benzinfilteret kan det skrues af ?? der er ligesom et møtrikhoved i bunden af det.

    hilsen
    preben


  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   18. nov 2007 Hej Andre W
    Jeg har en Mariner 45 hk. 2-takt.... Jeg bøvler RIGTIG meget med at efter ca. en times sejlads ved moderat gas, så prøver jeg at give fuld gas, og det går fint i ca. 5 min., hvorefter den "dør" helt!!! Det kan så komme igen efter lidt tid.... Det lød til at du har ret godt styr på dette problem.... Håber at høre fra Dig... JR


  • Svend Aage C
    Svend Aage C Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   12. nov 2017 er der nogen der kan hjælpe. har en 20 hk mariner ældre model når den endelig kommer i gang så skyder den hele tiden ind til den går i stå igen mem kan holde den ved at give den noget mere gas er det nogen der kan komme med nogen tip hvad der kan være galt vh svend åge

  • #13   15. nov 2017 #11 din benzin luft blanding er for mager

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   18. jul 2018 Ååååå, har en 55 hk 2 takt fra 90-91 ang manual kunne jeg godt tænke mig Mvh Henning mail henningjensen69@hotmail.com

  • #15   19. jul 2018 saxo.dk har rep håndbøger


Kommentér på:
Vedr. Mariner påhængsmotor.

Annonce