{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.115 visninger | Oprettet:

ombygning fra ror til rat. {{forumTopicSubject}}

hej der ude.

jeg er ejer af en ældre sejlbåd som jeg syntes er lidt tung på ror pinden. har så gået lidt med tanken om at den ville blive mere behagelig med rat styring. nogen der ved om man kan få et ombygnings kit af en slags til sådan noget? altså jeg tænker på et kit med noget kabel værk og stander til rattet og lign?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ombygning fra ror til rat.
  • #1   6. jun 2011 hvis du selv kan lave lidt kan du vel bygge teleflex styring i båden som det man har i speedbåde, det burde da ikke være super svært


  • #2   6. jun 2011 det er lidt alla det jeg tænker smiley men skal bruge et stander tårn og div indmad til det jo smiley

  • #3   7. jun 2011 selve styringen: http://marinelageret.dk/styring-156/komplet-styrsystem-552/

    du kan evt bruge den her og et større rat (link fjernet)

    resten er vel fantasi, du skal finde på en måde og forbinde ror og teleflex kablet, resten er vel ikke så svært


  • Bo J
    Bo J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 11
    #4   10. jun 2011 ville helt klart ta en snak med Jefa.com om det... dansk firma der producerer og leverer styresystemer til mange sejlbådsproducenter

  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #5   19. apr 2013 Man kan få et komplet sæt til styrepult både indeholdene kabel, rat, og stander i rustfri rør. F.eks. Biltema har det vist, men også så mange andre af netshoppene. Men ville det ikke være nok at lave dit ror balanceret? Altså tilføre lidt rorflade foran aksel linjen. Det fungere lidt som servo styring ved at den flade foran akslen jo opvejer trykket fra et tilsvarende areal bag akselen. Gå en tur på havnen nu inden alle bådene kommer i vandet og se på ror, så kan du få en ide om hvordan og hvormeget. Det ville også være en fordel hvis du vælger at bygge om til ratstyring.

Kommentér på:
ombygning fra ror til rat.

Annonce