{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.848 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Tilmeldt:
27. jun 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Hvilken skrue? {{forumTopicSubject}}

Hey Bådgalleri! Jeg har et spørgsmål angående at vælge den korrekte skrue/propel til min båd (og ja, jeg ved der er en del indlæg af samme slags herinde, men synes ikke jeg kan finde noget som stemmer over ens med det jeg har)
Båden er en 14fods glasfiber speedbåd, mærket kender jeg ikke. Et skud på taskerne så vejer den ca 400kg. Der sidder en 60hk Mariner 2-takts motor af ældre model på. Powertrim er der ikke noget af, men det arbejder jeg stærkt på! Sidste år målte jeg den til at med to personer i gik den 50km/t. Jeg har ingen måling angående omdrejninger men syntes selv det lød meget fornuftigt da vi sejlede med fuld gas. Skruen der sidder på er af alu og der står: 48 73136 A40 13P på den. Den gamle skrue er rimelig hærget. Den nye skruer jeg søger skal også være af alu grundet prisen smiley og det jeg søger er højere topfart, men vil stadig gerne kunne trække badering osv. Nogen der har et kvalificeret bud på hvad jeg skal vælge?

Mvh Morten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken skrue?
  • #1   8. jun 2011 Hej.
    Du finder aldrig den optimale løsning hvis ikke du ved hvor mange omdrejninger den tager ved fuld hane og du skal vide hvad motorens max omdrejninger er.

    Der er ingen lette genveje. Desværre.


  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #2   8. jun 2011 okay, der er ikke nogen form for tommelfinger regel med f.eks en hvis stigning giver et antal flere km/t? Hvad jeg kunne høre så tog motoren max omdrejninger, så der må jo være mere at give af. Men præcis hvor mange omdrejninger det er kan jeg kun gætte på.

Kommentér på:
Hvilken skrue?

Annonce