{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.753 visninger | Oprettet:

Garmin 720s opsætning {{forumTopicSubject}}

hej

Jeg har købt en Garmin 720s og den er sat til og det hele.
Var ude og teste den i dag og det fungere, jeg kan bare ikke finde fisk ;( havde en Garmin 250 før. Den kunne finde fisk.
Så jeg tænker det må være opsætningen der er forkert?

Ekkolo virker den viser bund smiley men jeg ved der er fisk i de områder jeg tested den, men kunne ikke se dem via ekkolodet ;(

Lidt Info. Om min båd.
En fiskejolle på 6,10 meter og 2,10 brede
Den sejler max 5 knop.
Transdusern sider i midten af båden,i vandet (sat i på en bådværft da jeg ikke selv har tjek på det )

Så jeg håber der er nogen som har tjek på netop denne Garmin model. Eller en tilsvarende, som kan hjælpe mig her med opsætningen af ekkolodet.

Mvh. Fif




Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Garmin 720s opsætning
  • #1   24. jun 2011 Da jeg var på bådværksted monteret vi altid transdjuseren ca 20-30cm fra midten af båden og så den kant der er på transdjuseren skal flugte med bunden af båden.

  • #2   24. jun 2011 Det passer meget godt med den montering jeg fik lavet smiley

    Jeg har nu brugt en del tid på Google og må sige at indfo. Om 720s er begrænset hvad angår ekkolodet smiley
    Løsninger der skal prøves :

    Gain justering ( er det ikke det der også kaldes sensetivity )
    Hvidlinie justering ( så jeg kan se bundfisk som torsk )

    Jeg er lidt i tvivl om den skal stå på 50/ eller 200 mhz. Jeg fisker primær på under 20 meter dybde. Er så den rigtige instilling 200 mhz ?

    Håber nogen der har en god instiling/opsættning af ekkolodet af samme model smiley

    Mvh. Fif



  • #3   24. jun 2011 Du skal køre på 200 mhz. Så har du den korteste bølgelængde og dermed det mest punktskarpe billede.

  • #4   26. jun 2011 Har været ude og teste den med følgende indstillinger:
    Gaine 90%
    støjredektion 35%
    frekvens 200
    Hastighed ultrascrol
    Whitline højste

    Resultat :

    Det hjalp en del dog var jeg i nogen områder hvor jeg fik en del torsk uden at kunne se dem på ekkolodet.
    Dybde 12 m.

    Der hvor jeg kunne se dem var dybde 15-16 m.

    Så jeg tror stadig at den kan indstilles til det bedre.
    Håber stadig på en som har en god instilling til ekkolodet som jeg kan teste smiley

    Mvh. Fif



  • #5   27. jun 2011 Jeg kender intet til Garmins instrumenter da jeg er "Furuno-mand" smiley

    Prøv at skrue lidt ned for din Gain (forstærkning af indkomne signaler) og gør det samme med din støjreduktion. Muligvis dæmper du signalerne tæt på egen båd for meget når du skruer højt op for støjreduktionen, og derfor kan du ikke "se" hvad der er i området ned til 10-15 meters dybde.


  • #6   27. jun 2011 jeg har prøvet at dæmpe støjredutionen, så for jeg en masse prikker på skærmen ?

  • #7   6. jun 2012 Blev det nogensinde bedre for dig?

Kommentér på:
Garmin 720s opsætning

Annonce