{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Bayliner 175 bundprop {{forumTopicSubject}}

Hej
Har fået en bayliner 175 med en Mercruiser 3,0 i bytte på en bil.
Der ligger så 2 bundproper oven på motorskjoldet i båden. Den ene er til selve båden, udvendig under drevet, men kan simpelthen ikke finde ud af hvor den anden skal sidde. 😕
Synes jeg har tjekket alle steder både på motor, manifolden og selve båden, men kan ikke se den høre til nogen steder.
Håber der er nogen som kan hjælpe, ellers er det muligvis en ekstra?
Har dsv ikke mulighed for at spørge sælger før i næste uge og kunne godt tænke mig at få testet båden i denne uge.
På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bayliner 175 bundprop
  • #1   25. sep 2018 Den ene ligner noget til en gearkasse eller bundprop til motor, fordi den ser ud til at have monteret en magnetstav. En bundprop til båden har ikke en magnetstav.

  • #2   26. sep 2018 Bundproppen til båden er den til venstre. Skal sidde agter i bunden lige foran drevet.

    Den anden kan være en prop med en magnetstav eller anode på.

    Hvis det er en magnetstav, så passer den ikke til drevet, for den er væsentligt mindre.

    Er den med en anode, så er der tiltænkt motorens kølesystem for at undgår tæringer.
    Som oftest vil den sidde i udstødningsmanifoldet ( i bunden og ca. midt på ) eller på siden af motorblokken.


  • #3   26. sep 2018 Tal for input, den ene har jeg også luret skulle sidde som bundprop i båden, men kan ikke finde ud af hvor den anden mangler.
    Der er monteret vandaftapning på motoren med 2 slanger, hvor den ene går i manifolden og den anden ind på siden af motoren under manifolden.
    Synes jeg har ledt over det hele på motoren hvor den sidste bundprop skal sidde dog uden held.
    Har også haft den startet op med vand på og der kommer ikke noget ud. 😕


Kommentér på:
Bayliner 175 bundprop

Annonce