{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startbatteri kontra forbrugsbatteri...?
  • #1   1. jul 2011 Kunne forestille mig at det er fordi en elektrisk motor trækker en jævn strøm/belastning hvorimod en startermotor trækker en stor strøm i det øjeblik relæet klapper og starteren trækker motoren i gang.

Det er to forskellige typer batterier, og forbrugsbatteriet er lavet til en lang og jævn belastning hvorimod startbatteriet er lavet til en stor impulsbelastning i startøjeblikket.

• #2   1. jul 2011 Ja det er fint - Men hvorfor ka' et bilbatteri ikke afgive strøm langsomt ?
    Det er det jeg ikke forstår.
    Den anden vej er der en hvis logik i det, min ikke i mit eksempel...

Jeg skal bruge en bedre forklaring - ellers tror jeg bare at de prøver at ta' røven på mig og få lidt flere penge i kassen... smiley

• #3   1. jul 2011 jeg har lidt viden om dette , da jeg selv har bøvlet lidt med det , da jeg skulle købe nye batterier. start batteri giver en høj start strøm , men ved forbrug holder de ikke længe og går hurtig død , forbrugs batterier giver en jævn strøm og bliver ikke afladet så hurtig , ja og da jeg jo skal bruge begge dele valgte jeg at købe 2 agm batterier 105 amp stk , de er både start og forbrugs batteri , de er selvfølgelig en smule dyrer , men de holder så til gengæld også en del år længere.,og jeg har masser af støm,

så startbatteri kontra forbrugs batteri :

til det du skal bruge har du længere tids strøm til sejlads ved forbrugs end start batterier.,

• #4   1. jul 2011 nå ja , det er noget med hvilken opbygning batterierne har , i de plader der sidder inde i batteri , hvordan de bærer strømmen .

• #5   1. jul 2011 Carsten. Jeg synes vi har svaret klart på det..... smiley

En elektrisk motor trækker ikke en startstrøm, den trækker en lang og jævn belastning.

Ergo skal du have et batteri der er bygget til lang jævn belastning - et forbrugsbatteri.

• #6   1. jul 2011 et forbrugsbatteri kan tåle de mange afladninger til lav strøm det kan et startbatteri ikke så godt .

nicolai

• #7   1. jul 2011 OK... Tak alle sammen smiley

• #8   1. jul 2011 carsten....hvis det er til en lille rhino eller lign elpåhæng.så er det fuldstændig ligegyldigt hvilken batteritype du bruger et alm bilbatt er fint nok

• #9   1. jul 2011 Det er en 30 punds Minn Kota eller en 28 punds Shakespeare til min 11 fods poka-jolle vi snakker om....
    Lidt "hygge-trolling" på silkeborgsøerne smiley

• #10   2. jul 2011 så dyre er tørcelle batterier nu heller ikke mere.. syrefri. og de kan monteres liggende.. OG der findes marine modeller...enten optima eller feks. sneider: http://www.equip.dk/shop/70-amp-toerbatteri-9904p.html

Kommentér på:
Startbatteri kontra forbrugsbatteri...?

Annonce