2.226 visninger
|
Oprettet:
Evinrude Hjælp. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg sidder og er ved at finde ud af hvornår min Evinrude 30 hk er fra og hva model det er.
På typeskiltet står der Type. nr. = BE30BALCCE og Ser. nr. = R 1792892.
Men det tætteste jeg kommer er et type nr. der hedder = BE30BALECS og den er fra 98, kan det passe jeg har fat i det rigtige eller er jeg helt galt på den?
På Forhånd tak.
Mvh
Dennis
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
år 19 88
Mvh. Leif H.
nov 2009
Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
Tak for hjælpen, men synes det er underligt, for slår jeg den op under evinrude 1988 så finder jeg ikke den type nr. fx.
http://www.boats.net/parts/search/BRP/EVINRUDE/1988/parts.html
Er det igen mig der er galt på den...?
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Mvh. Leif H.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
http://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/4843.cfm
Årsag til, at du ikke lige bestemt kan finde dit typenummer, skyldtes at der ganske enkelt laves så mange forskellige modeller af en given motor i en given årgang. Motor med elstart, snorstart, beregnet til ferskvand, beregnet til Alaska, fremstillet i Canada, USA eller Belgien..osv. osv.
Så man skal "bare" forstå hvad typenummeret betyder, og så finde et som passer til ens motor. Klikke sig videre, og så vil din motor være dækket ind der. D.v.s. at under en bestemt motor, kan der både være opgivet elstart, manuel start osv. osv. Se forklaring på din nedenstående.
BE (fremstillet i Belgien )30(antal hestekræfter)BA(snorstart og med AC 12V udtag )L( 20" ben )CC(årgang 1988)E(et afslutnings bogstav som ingen betydning har, men bruges bare for at fylde en linie ud )
nov 2009
Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
Mange tak for hjælpen. Jeg kom til at tænke på om der evt. er skema for div Type nr. altså, om man kan få et skema hvor de info er på. eller kan i dem bare i hovedet.?
MVH
Dennis
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Der finder du det hele.
Evinrude Hjælp.