{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
6. okt 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Strøm fra motor til ladning af batteri {{forumTopicSubject}}

Hej - kan I hjælpe?
Jeg overtog i sommers en fin Pepper 1700 med dertil hørende Mercury F25 MHL (2006). Der er lavet et eller andet med ledninger og motoren lader pt. ikke på batteriet i båden under sejlads.

På det vedhæftede billede kan man se kablet (brun/blå ledninger) der kommer ud af motoren (fra STOP udgang) og hvor kun den blå ledning er tilsluttet batteriet.

Der er allerede en 20 Amp sikring tilsluttet batteriet (se billede med rød ledning) og tænker umiddelbart at den brune ledning fra motor kan tilsluttes den røde ledning - hvad tænker I?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Strøm fra motor til ladning af batteri
  • #1   6. okt 2018 Nu kender jeg mere til de lidt ældre 2-takts modeller med selvstarter.
    Men når man læser på den gummiplade som kablerne går igennem, så står der jo stop. Og derfor vil jeg antage, at det er til død-mands-knappen.
    Til venstre for den er der et hul som siger Harness, som betyder noget lignende som lednings-forbindelse. Du er nok nød til at tage låget af motoren, så vi kan se hvad der er inden under. Spor den blå og brune ledning tilbage til motoren, og der hvor den er tilsluttet. Tag nogle billeder af disse detaljer, så kan det være at der nogen her inde der kan genkende tingene.
    Bedst er hvis du anskaffer dig et lednings diagram, eller en Clymer eller Seloc repair manual. Det er din "bibel" til hvordan tingene skal være. PS prøv at søge på E-bay eller Amazon.
    Mvh Thomas


  • #2   6. okt 2018 Hvis ledningen er til dødmandsknappen så betyder det at hvis man føre den røde ledning til stel vil motoren stoppe.
    Det er min antagelse, men er ikke sikker.
    smiley


  • #3   6. okt 2018 det er korrekt thomas... tror osse der mangler noget ....evt en ladekreds og en ensretter.

    det er ikke alle håndstart motorer som har strøm udtag


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   8. okt 2018 Flot - tak for input. Jeg undersøger videre næste weekend smiley

  • #5   12. okt 2018 Hej.
    Jeg er gammel tekniker.
    Når der er en sikring på den røde ledning sker der ikke noget ved at prøve at sætte den til den brune.Både rød og brun står normalt for + (plus) og blå for - (minus).

    Mvh Allan


Kommentér på:
Strøm fra motor til ladning af batteri

Annonce