{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.203 visninger | Oprettet:

Henrik N
Henrik N
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21

Tømning af Forfilter (vandudskiller) Volvo penta {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har før fået nogle gode svar herinde. Jeg er ny sejler, så det betyder rigtig meget at få sådan en hjælp smiley

Jeg har læst at man bør dræne sit forfilter (vandudskillelsesfilter) for vand inden vinter. Der sidder en tap under filteret, men det er jo fyldt med diesel - så der vil jo komme diesel ud.

Skal man bare dræne 0,5-1 dl af det, for ar sikre at der ikke ligger vand i bunden af filteret? Eller hvordan?

Det er første gang jeg skal klargøre motoren til en vinter. Jeg skifter olie og oliefilter nu her, og skifter finfilter (brændstoffilter) til foråret. Er der evt andet man bør overveje?

Udover selvf. At vinterkonservere motoren når vi når lidt længere hen..

God søndag smiley

Mvh
Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tømning af Forfilter (vandudskiller) Volvo penta
  • #1   7. okt 2018 Hvis du som mig har en gennemsigtige forfilterskål og kan se at den er ren med diesel uden vand behøver du ikke at aftap den. Hvis din forfilter/vandudskiller er ikke en af de modeller man kan kontrollere , skal vandidskilleren tømmes og fyldes op igen med ren diesel til at undgå at motoren trækker luft ind.

Traditionen med at aftap vandudskilleren på forfilteren er til at sikrer at den ikke ligger med evt vand den har samlet hele seasonet som kan fryse til is om vinteren,

• #2   8. okt 2018 vandudskiller ventilen - er (på alle jeg har set) monteret så vandet kommer ud før brændstoffet - dvs . at du tapper af indtil der kommer brændstof ud og så er den skid slået.

• Henrik N
    Henrik N Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 21
    #3   8. okt 2018 Hej Søren

Tak for svar. Det giver god mening, da vand er tungere end diesel - det prøver jeg🙏

Mvh Henrik

Kommentér på:
Tømning af Forfilter (vandudskiller) Volvo penta

Annonce