{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.806 visninger | Oprettet:

Bore hul i skrog til ventilation {{forumTopicSubject}}

Hej Bådforum, - jeg har købt sådan en solcelledrevet ventiltor til min drabant24 og vil nu båre hul og placere den enten bag eller foran masten, som det ses af fotos. Måske er begge dele lige godt, men bør man være opmærksom på noget i det man borer og skruer den i - bør man tætne selvehullet med lim eller silikone eller noget? Og bliver selve konstruktionen mindre stabil af sådan et hul, ca. 15 cm? Mvh Sven


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bore hul i skrog til ventilation
  • #1   16. okt 2018 Det vil da svække pladen en del, jeg var ikke sikker på om jeg ville gøre det.....

  • #2   16. okt 2018 Jeg har selv boret hul i min sidste 2 både til præcis samme formål. Der burde ligge en instructions tegning med hvilket diameter kopbor du skal bruge til den ventilator model du har.
    Den svækker IKKE konstruktionen og er beregnet til formålet.
    Du tætner udvendigt rundt om blæser huset med silikon ,samt dypper jeg alle skrue spidser i silikon for en god ordens skyld.
    Huske at indstil blæseren til at suge luft ud og ikke blæse ind.


    profilbillede
  • #3   17. okt 2018 Som Kenneth skriver. Plus, brug ikke hus Silicone. Det ser jeg desværre stadig når jeg er ude på båd opgaver. Kig i marinebladene hvor du kan se hvilken tætningsmasse du skal bruge, og spar ikke kvalitet/pris. En forkert Silicone der slipper inde under ved lukker vand ind i båden. Du skal ikke bruge særligt meget, men husk at lægge det på udsugeren inden den sættes ned og ikke rundt om efter den er monteret.
    God arbejdslyst 🙂


  • #4   17. okt 2018 tek 7 eller sikaflex begge fugemasser virker. husk at overfladerne skal være helt rene for snavs. ofte venter jeg med at skrue den sidste mm, til fugemasse er tør. Det giver det bedste resultat.

  • #5   21. okt 2018 Jeg er enig med Kurt. Masten står på skroget. Jeg ville ikke resikere at svække dækket ved masten.

Kommentér på:
Bore hul i skrog til ventilation

Annonce