{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Sabb 10hkG.... Tage diesel pumpen af...? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Som overskriften siger, så skal jeg have diesel/brændstof pumpen af min både og sendt til tjek ved Nordsabb i Aarhus.

Jeg har fået løsnet alt, pillet dæksel til gassen af, de 3 møtrikker der holder diesel pumpen, så alt er fint der.

Ringede til de flinke mennesker hos Nordsabb, mens jeg sad og rodede med det. Han forklarede mig at jeg skulle stikke fingeren ind og have fat i en “tandstang” ell lignende og at denne skal stå i midten, så skulle man kunne trække pumpen ud....Jeg kan ikke mærke, ell se en tandstang, jeg kan se og mærke en lille “kugle” jeg kan skubbe lidt frem og tilbage, som sidder på diesel pumpen, den kan pege lige op eller ca 45 grader til venstre, det er denne kugle, gaspinden skal sidde ned over, og jeg kan mærke en udfræsning på indersiden af “blokken” denne kugle passer i, selv om jeg sætter kuglen op ad, kan jeg ikke trække pumpen ud..... så, det er sgu nok IKKE den der skal stå “lodret/i midten..... Er der nogle af jer der har erfaringer med at få den pumpe ud????

På forhånd tak.:-)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sabb 10hkG.... Tage diesel pumpen af...?
  • #1   16. okt 2018 Hej Charlie den kugle du kan mærke er lige præcis den, der skal stå i midten, men men, de gamle Saab,er har desværre en svaghed, med at den låsering, der sidder omkring pumpen kan sætte sig fast.

    Min erfaring siger mig dog, at du ikke kan få pumpen ud, fordi skruen til max omdrejninger skal ud først.
    den sidder nede til højre for pumpen i blokken.
    Den kan godt være plumberet, husk at mål afstand eller mærk den op inden du skruer den ud.

    Mvh Jesper


  • #2   16. okt 2018 Hejsa Jesper. Tænker også selv at det er max omdrejningsskruen, det er som om spidsen af denne støder på en lille flange inde på pumpen. Jeg kan sagtens rykke pumpen ca 1 cm ud og så ligner det, det med omdrejningsskruen. Da jeg havde Sabb manden i røret, sagde han at jeg IKKE måtte rode med/rører, den plomberede skrue... Hmmm giver ham lige et kald i morgen og MANGE tak for svar. Dejligt!!!

  • #3   27. okt 2018 UPDATE af trådstarter :-).

    Fik alle delene af, det var ikke max omdrejningsskruen der ramte, diesel pumpen sidder fast med en “klemme-ring” /Skive i den bagerste flange, så den skulle bare have et fast ryk, så slap den.
    Diesel pumpen og Dysen, m holder und alles, har været til tjek og service ved de gode folk i Nordsabb i Aarhus. Jeg kan kun ROSE dem og deres service, har flere gange undervejs ringet til dem, mens jeg har siddet og rodet med motoren, så er jeg blevet guidet gennem, stille og roligt på Aarhusiansk, det har været en fornøjelse. SUPER SERVICE! Det har også været billigt, dysespids er skiftet, pumpe er blevet trykprøvet i et døgn, nyt diesel/brændstof filter, nye kobber skiver og ny pakning v gas spjældet. Pris 1500 kr. Det er satme billigt.

    Jeg har fået samlet det meste igen. I morgen tømmer jeg den gl. Zink tank for “dårlig diesel (tænker der er noget kondens vand i det) og hælder frisk diesel på, udlufter brændstof systemet og krydser ALT hvad jeg har, for at den starter :-).

    More to come.
    Charlie


Kommentér på:
Sabb 10hkG.... Tage diesel pumpen af...?

Annonce