{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Montering af forrude {{forumTopicSubject}}

Hej

Forruden på min lille Fletcher vibrerer/rasler, hvilket jo bare er træls. Jeg vil derfor gerne have den monteret rigtigt, men er lidt i tvivl om hvordan det bedst gøres. Den er pt. sat fast men noget klar silicone på begge sider af ruden som sidder i en alu-ramme og det var tanken blot at skære det væk og lægge noget nyt i. Alternativt kunne jeg måske finde en liste til at klemme i på begge sider i stedet.

Hvad tænker I er den bedste måde at gøre det på?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Montering af forrude
  • #1   21. okt 2018 Skær den ud, rens grundigt og monter igen på samme måde, bare med ny tætnings masse til marine brug der er flexibel, nu har det holdt i mange år sikkert, så det vil nok virke nogle år mere med samme monterings metode... ingen grund til at opfinde hjulet igen.

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 13
    #2   26. okt 2018 Helt enig med #1 - den skal bare limes i igen.

    Men det er ikke helt ligegyldigt, hvad du bruger. Silicone er - som du har erfaret - ikke godt nok til formålet. Det klæber for dårligt og tørrer ind over tid.

    Der findes imidlertid et produkt specifikt til formålet: rudelim ;-).

    Det kan f.eks. købes hos Thansen (kr. 200,-) eller hos Biltema (kr. 65,-). Det er som sagt netop beregnet til formålet og holder længere end både ruden og båden. Biltema angiver sågar, at produktet kan anvendes som universaltætning på både over vandlinjen.

    Rudelim er i det hele taget et fantastisk produkt, som hører til i enhver redneck-toolbox på lige fod med gaffa og strips. Det limer tagrender, klæber fliser, lapper vandtanke og gummistøvler og fæstner den løse sål på træskoene ;-).

    Men vær omhyggelig og forsigtig , så du kun får rudelim dér, hvor du ønsker rudelim - det er KLISTRET, det er SORT, det bliver ved med at være SORT, og det er ikke for sjov, når der på etiketten står "hærdet rudelim fjernes mekanisk"...


  • #3   26. okt 2018 Super, det skal prøves så.

Kommentér på:
Montering af forrude

Annonce