{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.650 visninger | Oprettet:

Ford Mermaid eller Volvo Penta? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har i længere tid været på udkig efter en Princess 35. Nu er min søgen efterhånden indskrænket til to både. En ligger i England, og en i Danmark. Den der ligger i England er mest interessant for mig. Den er udstyret med 2 stk 210 HK Ford Mermaids motorer.
Båden i DK har 2 stk 200 HK Volvo Penta 41B motorer.
Jeg ved ingenting om Ford Mermaids motorer, og synes heller ikke jeg kan finde noget om dem. Volvomotorerne er derimod nemme at finde noget om. Er der nogen herinde der har gode eller dårlige erfaringer med Fordmotorerne, eller ved hvad man skal være obs på?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ford Mermaid eller Volvo Penta?
  • #1   23. okt 2018 Hej
    jeg har to 6,3 liter ford lehman motorer uden turbo i min båd, lehman er vel bare den amerikanske udgave af ford marine motorer jeg har ingen problemer med mine de trækker godt min båd vejer 16-17 tons og den går 9 knob ved 13-1500 omd. ydermere er reservedele meget billigere end til volvo selvom jeg skal bestille i usa.
    Et eksempel, har lige bestilt 4 stk oliekølere 2 til gearkasse to til motor, de koster 4000 leveret ved min dør.


  • #2   23. okt 2018 Ford mermaid og så sejl den hjem.

  • #3   24. okt 2018 Hej Jonas J,
    Kender du noget til sådan en motor? På et tidspunkt læste jeg at der var to typer Ford Mermaids, og den ene skulle man holde sig fra. Jeg kan bare ikke finde det igen....
    MVh.BBB


  • #4   24. okt 2018 Jeg skal måske lige indskyde at motorerne er fra 1986.

  • #5   24. okt 2018 Mermaid er det firma som har lavet marinisering, af motorerne. I den størrelse du har kig på har jeg kun hørt godt om Ford, og mermaid serien. Volvo penta har et speget ry, ihvertfald blandt de mennesker jeg har snakket med gennem tiden, i de størrelser. Jeg kender flere som for alt i verden vil gå udenom penta motorer. Bevares, der er også solgt manga mange af dem, men mit indtryk er stadig at den anden er en markant bedre motor.

  • #7   25. okt 2018 Jeg har en uden turbo. 6,2 liter (120 hk) . Kører super godt Den hedder 2715E.
    Dem med turbo er på 5,9 liter. De fåes fra 150-250 hk (med og uden inter cooler osv.).
    De går under betegnelsen 2704ET. Prøv at google det: så får du sikkert noget info.


  • #8   26. okt 2018 Hej Leif B
    Hvor gammel er din Fordmotor?


  • #9   26. okt 2018 Den er fra 1976. den har kørt ca. 3700 timer. På nettet siger de at den skal hoved renoveres ved 10.000 timer så der er rigtig mange år tilbage.

  • #11   26. okt 2018 Hej Leif B,
    Det lyder jo ganske betryggende. Jeg begynder så småt at hælde lidt til Ford-siden...


  • #12   27. okt 2018 Jeg er i hvert fald glad for min. Hvornår regner du med at skal hente den? Vil du selv sejle den eller for du folk til det?

  • #13   27. okt 2018 Jeg tror ikke jeg selv vil sejle den til DK, ihvertfald ikke her i efteråret. Jeg talte med et ægtepar der selv sejlede deres båd hjem. Det er en lang tur, selvom man tager den korteste tur over kanalen.
    Jeg kan få den transporteret på bil for omkring 60.000 kr. med moms og forsikring. Så er den sat af i dansk havn. Det kan nok ikke gøres meget billigere. Jeg kan selv sejle den hertil for 16-18.000 kr., men jeg synes at risikoen er for stor når man ikke kender båden.


  • #14   28. okt 2018 Du kender den når du kommer i havn 😁

  • #15   28. okt 2018 Hej
    jeg ville selv sejle den hjem når vejret tillader det hvis det var mig der skulle hente båd, jeg inviterede to af mine venner med til at sejle vores hjem det har jeg ikke fortrudt et eneste minut vi havde en fantastisk tur de 4 dage det tog.


  • #17   29. okt 2018 Hej Leif
    Hvor sejlede du din båd hjem fra?


  • #18   30. okt 2018 Den blev kørt til Augustenborg fra Bork havn.

  • #20   30. okt 2018 Hej Leif
    Ok. Jeg tænkte mere på sejlturen, om det var en længere tur, hvor fra og til du sejlede?
    Den båd jeg har kig på ligger i England. Sejlturen er ca. 13-1400 km. Det er en lang tur, og tilmed skal man vide lidt om tidevand på de kanter, for ellers når man måske ikke i havn, fordi der ikke er noget at sejle på..
    Det bliver jo mange dage. Der er også en længere åben-hav-tur på omkring 250-300 km, hvor en overraskelse med dårligt vejr eller maskinproblemer kunne blive en rigtig kedelig oplevelse. Så er sælgers ord for at alt er i fineste orden ikke rigtigt tilstrækkeligt, synes jeg.


  • #21   30. okt 2018 Det længste vi sejler er mellem 5 og 7 timer, men aldrig nogle problemer. Den har aldrig lavet en forkert "prut".
    Hvis olie, diesel og køling er ok, tar den dig rundt om jorden. smiley . Det der skræmmer mig mest er nok det med tidevandet. smiley


Kommentér på:
Ford Mermaid eller Volvo Penta?

Annonce