{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trimflaps
  • #1   29. aug 2011 Har du problem med hvordan den ligger ?

    Kan den ikke trimmes optimalt eller er den meget sidefølsom så ja ellers nej.


  • #2   29. aug 2011 Jeg har desværre ikke så meget forstand på og den ligger uroligt i vandet eller er meget sidefølsom pga det er min anden båd..

    Grund til jeg spørger er at jeg har set både på samme størrelse som min med trimflaps og så kunne det godt være det var en god ide når man er oppe i den størrelse båd..


  • #3   29. aug 2011 smart taps......

  • #4   29. aug 2011 smart taps???

  • #5   30. aug 2011 Smart taps er en halv løsning imø bedst til små både hvor plads og økonomi ikke er til rigtige trimflaps.

    Da din motor har rigelig med krafter behøver du dem ikke for at komme/holde både i plan.
    Og da det er en større båd med indenborsmotor bliver det ikke et problem at trimme den ordenligt.

    Så er der kun sidevejs tilbage hvor der kan være noget at hente.
    Hvis den ligger sig til den ene side når du sejler eller er meget følsom når en person flytter sig fra den ene til den anden side af båden mens du sejler kan du minimere det og styre det med trimflaps.

    But if it´s not broken don´t fix it.
    Ingen grund til at gøre det mere indviklet end det er.


  • #6   31. aug 2011 efter min erfaring er der delte meninger om nødvendigheden. Dem der aldrig har sejlet med flaps siger at de ikke er nødvendige, men de der har sejlet med flaps vil helst nødig undvære dem igen.

    Efter egen erfaring så sejlede jeg de 3 første år uden flaps, og de sidste 5 år med. Og jeg vil nødigt undvære dem igen.

    Fordelene er for mange.

    Ved stærk sidevind kan man trimme båden så den ikke hamrer siden ned i bølgerne. Og ved alm. sejlads skal flaps lige ned og have kontakt så hopper båden mærkbart mindre i bølgerne. Man kan også holde båden planende ved mindre fart + båden ikke stejler så meget ved lav plane hastighed. Er båden tungt læsset agter, kan flaps også hjælpe med at få båden ud af vandet.

    For mig er eneste ulempe prisen.


Kommentér på:
Trimflaps

Annonce