{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

Dennis A
Dennis A
Tilmeldt:
10. nov 2009
Både: 1 Emner: 37 Svar: 74

Dele til evinrude 30 hk 1988 {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg søger et sted i dk hvor an evt kan købe dele til en evinrude 30 hk fra 1988, den er begyndt at banke, og lyder som plejlstangs leje for det kommer i takt med takterne, hvis i forstår. Men det hele er at jeg har fundet hjemme side fra USA, og det er fint nok, MEN, de ligger ikke inde med lejet der sidder mellem stempel og plejlstang, derfor søger jeg nogen herhjemme.. Måske de fås brugt, da det jo er en ældre motor...

Og til sidst vil jeg srge om de af jer der roder med gamle motorer, har i erfaring med hjemmel et pakninger eller skal jeg købe originalt? Har Nemlig mulighed for at få finger i pakninger, både papir og klingeri. smiley

På forhånd tak

Dennis


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dele til evinrude 30 hk 1988
  • #1   29. sep 2011 køb originalt..det andet holder sjældent

  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    nov 2009

    Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
    #2   29. sep 2011 Hej Mek.

    Okey, men hvor ka jeg købe originalt til en evinrude og skal jeg købe her i dk eller kan jeg købe originalt billigere fra udlandet?

    Regner med at skille motoren ad først og se hvad fejlen er, og så overveje hvad der skal ske. Hvad tænker du at der må være maks at man ofre på sådan en ældre motor??


  • #3   29. sep 2011 Banke lyde kommer jo oftest når fejl omkring nåleleje mellem stempelpind og plejlstang, eller nåleleje mellem plejlstang og krumtap er slidt.
    Fejlen kan også være slid på stempelpinden, defekt plejlstang eller defekt stempel.
    Det store nåleleje, kan man købe løse nåle til, og du kan bl.a. købe det her.
    http://www.outboardspares.net/acatalog/copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_Engine_Covers.html

    Prøv evt. at skrive til ham, om han kan skaffe det lille nåleleje.
    Og du bør ikke sætte brugte lejer fra en anden motor ind i din motor.
    Prisen for din motor i top stand, er ca. 6.000,- Prisen som den står nu med bankelyde, er nok 4000,- Så du skal ikke købe mange dele hjem, før det økonomisk løber af sporet.
    Hvis det var min motor, ville jeg nok sælge den som den er, og oplyse køber om de bankelyde. Og så ud og købe en anden i løbet af vinteren.


  • #4   29. sep 2011 skjern både. handler med omc stumper. og han er til at snakke med..men som kim siger,, find fejlen først

  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    nov 2009

    Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
    #5   29. sep 2011 Ja, men det er jo svært at finde den direkte fejl uden at skille motoren ad, og er den først adskilt, ja så ville det, efter min mening være hul i hovedet ikke at skifte de dele der er i stykker.
    Men skal lige siges at jeg i forvejen er på udkig efter en motor på 40-50 hk så om det dog ikke ville være bedre at sælge den der og så anskaffe mig en i bedre stand, lidt nyere måske.. Ville selvfølgelig gerne have en 4 takter, men det er ækonomien desværre ikke til lige pt. smiley

    Nå men 1000 tak for rådene, vil gå i tænke boks og se hvad der skal ske med den.. Hvis i kender nogen som er interesseret eller ligger inde med en 40-50 hk, er i velkommen til at sende mig en besked.. smiley

    MVH Dennis


  • #6   29. sep 2011 Jeg tror din beslutning er et klogt valg.
    For som du siger, når den først er adskilt, tjaaa.............så kan man jo lige hone cyl. op, nye stempelringe, nyt pakningssæt og nye lejer. Fin motor du så får, men er blevet pelset min. 5000,-


  • #7   30. sep 2011 byder 500- som start......giver sjældent mere hvis de har mærklige lyde,,,,,, til gengæld bliver de heller ikke solgt til overpris.. bagefter....

Kommentér på:
Dele til evinrude 30 hk 1988

Annonce