{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Power trim
  • #2   13. nov 2018 Som Kenneth beskriver, Ud over dette, vil det mest enkle svar vil være, brug dine ører. Ved en given mængde gas på håndtaget, lytter du dig frem til omdrejninger på motoren ved at trimme ud/ind. Har du omdrejningstæller og fartmåler er det bare ekstra plus.

  • #3   13. nov 2018 Der er jo lidt en smagssag om hvordan man kan lide tingene skal fungere. Og nu ved jeg godt at dit setup ikke er et high speed. Men hvis det er lige den lidt ekstra top fart man jagter. Så er det en kombination omkring propelvalg, og motor monterings-højde, og den optimale trim vinkel. Og jeg ville arbejde med propel og monterings-højde først. derefter trim.
    Nu er min kommentar set ud fra et ren top hastigheds perspektiv. Og der kommer jo selvfølgelig også svigermors-faktoren ind, kaffe kurven kan jo veje godt til smiley .
    smiley


  • #4   14. nov 2018 En Bella 530HT halvplanende båd på ~500kg plus motor og besætning og en 25hk motor bliver nok aldrig en racer. Så faktisk tror jeg du bruger power trim til det der fungerer bedst på din båd - sagt i al venskabelighed.

    Men ellers er det vel bare at prøve sig frem? fuld gas og leg med trim indtil du mærker båden glider bedst gennem vandet og stævnen ikke peger op i himlen?

    Du kan evt downloade et GPS speedometer på din tlf og se om trimmet giver noget på hastigheden


Kommentér på:
Power trim

Annonce