{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.065 visninger | Oprettet:

Kawasaki 750 sx motor slukkede ikke {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Nogen der kan give mig en forklaring på hvordan min motor på min kawasaki 750 sx ikke stoppede da jeg trykke på stop knappen?
Den blev ved med at køre, så trak jeg tændrørhætterne af tændrørene og den kørte stadig..
Så blev jeg nødt til at slukke for brændstoftilførslen før den ville gå ud?

Det hele skete da jeg ville ferske den igennem efter en tur på vandet her til formiddag.. Den sejlede upåklageligt den time det ca tog..

Kan det være noget overgang eller hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki 750 sx motor slukkede ikke
  • #1   19. nov 2011 hvis den stadig kører med tændhætten af..så har du et seriøst eftertændings problem

• #2   19. nov 2011 kan du uddybe det lidt?

Skal lige siges omdrejningerne ændrede sig overhovedet ikke da jeg tog hætterne af, det er rimeligt mystisk

• #3   19. nov 2011 den har været så varm at benzinen selvantænder

• #4   19. nov 2011 ja sikker på den kølede

• #5   19. nov 2011 J R... med demonterede tændrørshætter..jo jo den er go nok

• #6   19. nov 2011 tror teorien er rigtig i det selvantændelse.. har lige haft den startet op nu hvor den er kold, ingen problemer kunne både starte og stoppe.. men skal da lige have kigget på den start / stop knap så den ikke irrer smiley tak for svarene

• #7   19. nov 2011 Jr du mener da ikke seriøst at hvis man piller tændhætterne af som jeg skrev og som osse står længere oppe at så kan den bare køre ?????

dette kan kun lade sig gøre hvis motor eftertænder..ellers skal jeg vist have mine skolepenge tilbage

• #8   19. nov 2011 jr der blev ikke nævnt med 1 ord at starteren kørte... han kunne bare ikke slukke den efter brug...= meget varm og eftertænding...enig

• #9   19. nov 2011 det skal lige siges at motoren var igang og kørte med et par tusinde omdrejninger med tændhætterne af og døde først da den ikke fik mere benzin.. Jeg kører med oktan 99 - Vpower på den

• #11   19. nov 2011 tak brian..det er det jeg har prøvet at forklarer ham hele eftermiddagen

• #12   19. nov 2011 Giver JR fuuuldstændig ret!!!

Min kawa 750'er har OGSÅ kørt uden tændrørhætterne på!

• #13   19. nov 2011 mathias... det er vi ikke i tvivl om...men har du læst teksten eller er du bare morsom... mener du kørt som starter der tørner motor eller benzin der gør det ???

• #15   23. nov 2011 JR og Mathias M er vist gal på den, jeg har haft samme problem se link.

http://www.youtube.com/watch?v=IZG2DMKACVo

Og det vist sig at værre at blanding var for mager ved drift varm motor. Jeg justeret high/low skruerne på karburatorne og problemet forsvandt

• #16   23. nov 2011 Stefan Kjær Præcis det der har min også gjort på land når jeg har haft vand til den og jeg så gir gas så ryger den bar op i fulde omdr. !!?!?!?! lidt skræmmende man tror lortet springer i luften

• #18   23. nov 2011 Hehe jeg har ingen problem i at gi folk ret.... :))

troede bar min var den eneste der havde gjort nogen i samme stil som i snakker om her... så gav bar nicolai ret i at det også var sket for mig;)

• #19   24. nov 2011 Nicolaj J R Det var en helt ny renoveret motor med alt i tun, jeg vist godt at problemet kunne ske. Så havde taget luft filter kassen af så jeg kunne kvæle den jeg skruet LOW speed skruerne ud 1/2 omgang og HIGH speed 3/4 det løst problemet.

Mathias M der ikke noget at grine af når den gør sådan, de springer i luften har set billeder af en 1000 cc xscream motor som havde lange revner i cylinder væggen.

Og som Brian S siger så er det på grund af at blanding er mager og så bliver tændrørne ikke kølet og elektroende bliver så rødglødene så laver motoren en "RUN AWAY" for at stoppe den er det bedst og hurtigst at kvale karburatoren. Man kan også lukke for benzin det tar bare lidt tid inden den dør, til sidst kan man trække død mands sikring og give fuld gas det kan sende nok benzin ind i cylinderen til at køle tændrørne og stoppe motoren. Skulle det ske for nogen så husk at skifte tændrør efter da elektroden kan værre blrandet halvt over.

• #20   24. nov 2011 Det gælder selvfølgelig om at have den helt rigtig blanding men den kan godt værre svært at ramme da alting har inflydelse på dette. Det samme problem kan også ske vis motoren kan trække "falsk" luft altså en defkte pakning.

Kommentér på:
Kawasaki 750 sx motor slukkede ikke

Annonce