{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

Rustfast plade til Hækken A4 {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri...Jeg går med tanker om at monterer en metal plade på hækken. Ikke fordi den skal forstærkes, men mere for at sikre den mod tyveri. Er der nogen der har en idé om hvor tyk sådan en plade skulle være, og hvor man kunne få fat på en? Jeg har selv tænkt mig en plade på en ca 3 til 4 mm.
Mvh. Lasse


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rustfast plade til Hækken A4
  • #1   4. dec 2011 Hej Lasse.
    Om så du satte 10mm plade på, ville den ikke sikre mod tyveri.
    Hvis der er en som vil have en given motor på en båd, ja så skal han nok få den.
    Pladen du søger efter, skal jo fremstilles og bukkes specielt til din båd. Så du kan jo evt. lave en billigere løsning, og sætte et kraftigt stykke rustfri fladstål indv. på hækken.
    Jeg har bla. sat et langt 60mm høj og 10mm tyk rustfri fladstål med et par huller på min hæk. Skal den sikres mere, kan der så smides låsebolte/møtrikker på, wirerlås igennem et ekstra hul eller svejse møtrikker fast på fladstålet. Men husk, du kan sikre det så meget du vil, men 100% bliver det ALDRIG.
    Du kan se den på dette klip.
    http://www.baadgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=1870


  • #3   4. dec 2011 Min er 10mm tyk og så er der svejst vinkeljern på så boltene ikke kan skrues ud, og homemade lås foran.

    Du kan bare tage op til din lokale smed og få det lavet. smiley


  • #8   4. dec 2011 Tak for alle jeres svar, der er lidt at tænke over nu. Jeg havde tænkt mig at lade den fylde hækken ud, og dreje med kanten rundt, hvor jeg så ville have en løs plade bagpå , ind mod båden.Jeg sætter 2 låsemøtrikker på diagonalt, og låser spænde håndtagene . Jeg sætter en tracker i båden (Har tænkt mig den fra Garmin) Den vil for det meste være låst inde i min garage.Man skal jo desværre passe meget på sine ting, men vil tro jeg er rimeligt garderet . Har hørt at hækken bare bliver savet af, ved tyveri af motor? Vil det ikke kunne ske, omkring det stykke fladjern du har sat på inder siden, Kim?
    Mvh.Lasse

    Ps. Jobber som maskinarbejder, så vil nok godt selv kunne lave det, men ellers siger jeg til, Brian.


  • #10   5. dec 2011 Hej Jens...Det er en 25 hk motor jeg lige har købt mig, fra ny af. Så det er ikke med bolte , men dem der sidder på, der skal spændes direkte. Båden har jeg i min garage, men jeg er jo nogen gange på tur hvor den kommer til at stå mere frit.
    Mvh Lasse


Kommentér på:
Rustfast plade til Hækken A4

Annonce