{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.561 visninger | Oprettet:

Powertrim problem Yamaha f100 {{forumTopicSubject}}

Hej har lige konstateret at når min Yamaha f100 skal trimme op, Begynder den at sige mærkeligt og ikke kunne køre helt op. Tænker det kan være mangel på eller gammel hydraulik olie på powertrim, da jeg aldrig har rørt det.

Hvad tænker i ??

Kan jeg bruge denne olie på en Yamaha f100 ?

https://danskmarineudstyr.dk/produkter/styring-motortilbehor/omkring-motoren/olie-smoremidler/olie/745061622432/power-trim-steering-oil-quicksilver-858075q01


Kommentarer på:  Powertrim problem Yamaha f100
  • #1   20. nov 2018 Det kan lige så vel være utæt eller defekt trim, prøv og tap olien af. Kontakt din lokale marine afdeling og sig du skal have noget trim olie

  • #2   29. nov 2018 Jeg har en F115 som vist er samme dimensioner stort set over alt. Jeg har også en knitren eller kaviterende lyd. Sikkert pga af små luftbobler. Jeg har prøvet rigtigt meget, men helt forsvundet er det ikke. En kyndig har sagt det er OK. Mine pakdåser på de to korte cylindre var lidt utætte, så de har nok lækket olie og suget luft ind der. De blev skiftet og er uforskammet dyre.
    Når motoren er kørt helt op, er en del af olien pumpet ud i cylinderne. Så kan du fylde mere på. En flaske men en slange eller en stor sprøjte er ikke helt dum. Når du har fyldt på, sænker du motoren. Der sidder en skrue på siden, og når denne løsnes kan motoren hæves og sænkes manuelt ved at løfte i den. Når det gøres manuelt trækkes der ikke luft med ind af pumpen.Benet er ret tungt, så to mand er en god ide.
    Lad være med at stå lige under.
    Når den har været hævet og sænket et par gange, er det meste af luften i cylinderne flyttet hen i beholderen, skruen strammes, og der kan fyldes mere olie på efter ovennævnte procedure.


  • #3   1. dec 2018 Okay tak det må jeg prøve smiley

Kommentér på:
Powertrim problem Yamaha f100

Annonce