{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Morten K
Morten K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Startproblem Yamaha 175 V6 Autolube {{forumTopicSubject}}

Har købt en båd med en Yamaha 175 V6 Autolube som renoveringsprojekt. Kender ikke historikken på motoren og har ikke hørt den igang.
Motoren har tilsyneladende ikke været startet i længere tid, men er for nylig blevet konseveret med MEGET olie i cylindrene. Har efterhånden fået tørnet motoren så meget at den ikke længere sejler i olie. Karburatorerne har jeg haft adskilt og renset for div slam. Brændstofslinien er ok og svømmerhusene bliver fyldt når jeg pumper med "bolden" Begge benzinpumper har været adskilt og membramerne er hele og ser fine ud. Der er gnist på alle 6 tændrør som er nye. Det virker som om den ikke får sprøjtet benzinen ind i cylindrene da alle tændrør er tørre, selv efter mange forsøg både med og uden choker. Hvis jeg hælder lidt benzin direkte ind i indsugningen på karburatorerne, starter den op til det er forbrændt (3-4 sek). Håber nogen kan komme med input til løsningsforslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblem Yamaha 175 V6 Autolube
  • #1   6. jan 2012 hvilken type motor.... alm 2 takt eller indsprøjtning... kompresionstest.. dernæst dine membraner.. hvor i landet

• #2   6. jan 2012 Var dine karbyratorer mehet irrede da du rensede dem. Hvis ja kan der sidde noget ir i de små kanaler. Prøv evt at forstøve benzin ind i indsugningen mens du starter den, men pas lidt på hvis den skyder

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jan 2012

#3   6. jan 2012 Med kaburator er det uden indsprøjtning og det er en alm 2 takt. Membramer...tænker du på dem i pumpen, så er de tjekket. Hvis jeg sprøjter lidt benzin i indsugningen starter den op et par sekunder (direkte i indsugningen med luftfilterkassen afmonteret) Det som undrer mig er, at der overhovedet ikke er liv i den. Karburatorerne er som sagt renset så selv om en enkelt ikke fungerer optimalt skulle der vel være liv i den. Har ikke taget kompressionstest.

• #4   6. jan 2012 tjek dine dyser igen...evt afmonter karbu og blæs igennem med trukluft... så skal der kommer forstøvet benzin ud af den anden ende

• #5   6. jan 2012 En kompresionstest ville nok være en god ide.(tror dit problem ligger der.?)
    Mvh. Leif H.

• #6   7. jan 2012 arh leif.. hvis den kan starte med direkte sprøjt i karbu...mon så ikke at fejlen måske ligger i en dyse ,,eller en svømmernål....

• #7   7. jan 2012 med membraner ,,,tænker jeg dem efter dine karbuer....

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jan 2012

#8   7. jan 2012 Som sagt har karburatorerne været adskilt, renset i fortynder og blæst igennem med trykluft. De små huller i hoveddyserne er også ok. Svømmere, svømmernåle og nålesæder er renset. Eneste sted jeg sprang over hvor gærdet er lavest, er de stilbare luftskruer. De har ikke været ude da jeg ville undgå at skulle stille dem.
    Vil prøve om jeg med karburatorerne monteret, kan blæse med trykluft i indsugningerne for på den måde at tvinge benzin videre ind i cylinderne. Tak for de gode forslag smiley

• #9   7. jan 2012 jeg ville rense karburatoren igen, skrug din stilskrue i bund mens du tæller omgange, så kan du senerer skrue stilskruen ibund og efterfølgende x antal omgange ud

• #10   7. jan 2012 blæsning med trykluft ..der mente jeg mens de ikke sad på motor. men med benzin i svømmerhuse

• #11   7. jan 2012 Hej, Mek..::::.
    Jeg skrev at det var en god ide med en kompresionstest,for så ved man hvad man har at arbejde med.. Har haft en Johnson 120,Hk V4,2T,med det samme problem,som hans Yamaha,og der lå problemet DER.
    Han kan jo prøve at sætte en hånd for indsugningen,og få en til at "turne"mortoren"(husk fuld gas,og at fjerne tænd ledninger.) så skal der gerne flyde benzin ud af karburatorerne.
    Mvh. Leif H.

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jan 2012

#12   7. jan 2012 Nå...så har jeg haft luftdyserne ude og blæst dem igennem uden resultat. Det er tydeligt at så snart det benzin jeg har hældt i indsugningen er brugt dør den og så er der absolut intet liv. Må jo prøve at afmonterer og skille karburatoerne igen. Har intet måleudstyr til kompressionstest men er da værd at forsøge. Membramerne efter karburatoerne fungerer vel når det benzin jeg hælder i, kan komme videre ?

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jan 2012

#13   8. jan 2012 Det viser sig at det vist er et karbu problem. Prøvede fidusen med trykluft igennem og en karburator kommer der slet ingen benzin ud.. De 2 andre er det kun i den ene siden den virker. Mit problem er nu at jeg simpelhen ikke kan finde ud af hvor det går galt. Har haft adskilt og renset flere gange men uden resultat. Er klar over at noget må være stoppet men hvor ? Det drejer sig om Nikki dobbeltkarburatorer. Nogen som ved hvor jeg skal kigge ?

• #14   8. jan 2012 der kan sidde nogen under nogen plastic propper.. har selv lige haft sådan en...

hvor i landet ,, bor selv i 4700 hvis det kunne være en hjælp

alle dyser skal afmonteres og renses. diagrammer kan findes her
    dette er bare et eksempel

http://www.yamaha-motor.com/partviewer/default.aspx?ls=outboard#/Yamaha_Outboard/175TXRY_-_2000/CARBURETOR/175TXRY_%282000_OUTBOARD_MOTORS%29/CARBURETOR_%28175TXRY_-_2000%29

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jan 2012

#15   9. jan 2012 Det er lige nøjagtig den model...har købt værkstedsmanualen smiley
    Får ikke så meget tid til at rode med det i løbet af ugen, men vender tilbage hvis jeg ikke finder fejlen. Bor i Roskildeområdet.
    Foreløbig tak...dejligt at I gider bruge tid på andre smiley
    Morten

• #16   17. jun 2012 og så kom der sgu liv i dyret smiley efter en del rensning og slut justering 91km/t på gps smiley

Kommentér på:
Startproblem Yamaha 175 V6 Autolube

Annonce