{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.046 visninger | Oprettet:

Anders  B
Anders B
Tilmeldt:
27. jun 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Impeller i mercruiser Alpha Gen.1 drev {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Her et lille nødråb fra en ny båd ejer!
Jeg har købt en glastron V174 bayflite med en 140hk. 4 cyl. 3.0 L motor. Drevet er så vidt jeg kan se et Mercruiser Alpha One Gen. 1 drev.
Mit problem er nu, at jeg ved første sejltur fik en overophedet motor som gjorde at udstødningsbælgen sprang. Bælgen er nu skiftet og motoren lyder ikke til at have taget skade ( det var en meget kort tur). Problemet var selvfølgelig at impelleren var i stykker. Jeg skiftede hele pumphuset med impeller.
Ved anden tur i vandet røg impelleren dog igen (denne gang ikke i store gummistykker, men det er tydeligt at se at den var brændt/svedt i små stykker). Jeg måtte dog erkende at det nok var min egen skyld da jeg troede at pumpen var i stand til ved egen kraft at "suge" igennem de "vand - hovedtelefoner" man kan købe.
Jeg har så for anden gang installeret en ny impeller og smurt den godt ind i fedt osv (som tilrådet). Overbevidst om at problemet var løst starter jeg (efter lidt tid da motoren ikke springer an lige med det samme) op igen i fredags, hvorefter jeg kan konstatere at motoren endnu en gang blir for varm - altså suger pumpen endnu en gang ikke SUUUUUUUUUUKKKKK.
Jeg overvejer nu at Sk... på mercruisers åndsvage system med impelleren siddende i drevet(ekstremt omstændigt at komme til da man skal tømme drevet for olie HVER Fuc... gang)
MIT SPØGSMÅL:
-Er der nogen der har en anelse om hvad jeg gør galt
- Er der andre der har lavet alternative løsninger?
- Hvor meget vand kan den lille vandpumpe max levere motoren - så jeg ved hvordan en extern pumpe skal dimensioneres?

PÅ FORHÅND MANGE MANGE TAK FOR FORSLAG/INDSKYDELSER DER KAN FÅ MIG VIDERE!

Mvh
Anders


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Impeller i mercruiser Alpha Gen.1 drev
Kommentér på:
Impeller i mercruiser Alpha Gen.1 drev

Annonce