Lakering {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Håber i kan svare på mit spørgsmål.
Jeg har en Glastron 19 fods speedbåd.
Vi har begivet os ud i at give den en ordentlig overhaling, så det vi har gjort er:
1) Lappet div. huller med glasfiberspartel.
2) Slebet over det hele med korn 60, derefter korn 180 og til sidst korn 400.
A) Nu til spørgsmålet, kan vi godt autolakere båden direkte oven på dette? Nogen steder er der slebet igennem topcoat andre steder er topcoaten bare slebet.
Der var gået råd i hækken, så den var vi nødsaget til at udskifte. så vi fik skåret hækken helt væk og erstattet med en ny bodexplade, derefter 6 lag glasfibervæv og så spartlet med glasfiberspartel. Planen var at male hækken med topcoat oven på glasfiberen og derefter autolak.
Kan dette godt fungere?
C) Jeg har læst mig frem til steder hvor folk mener man skal tilsætte noget i autolakken for at få den noget mere fleksibel og andre steder hvor folk mener det er total ligegyldigt, hvad er jeres mening?
maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 364
Nogen siger man ikke behøver tilsætte noget men havde selv en båd engang der bare var malet med alm autolak. Malingen begyndte at revne efter noget tid pga glasfiberen gav sig. Vil gætte på det var fordi der ikke var blandet noget i.
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
eller skal jeg give den noget vandtæt grunder ovenpå topcoat og så derefter autolak?
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 43 Svar: 238
- nygaard
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 31 Svar: 56
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Nu får jeg en autolakerer til at male båden, er det samme fremgangsmåde man maler med acryl autolak og normal autolak?
Båden skal ligge fast i vandet, men under vandlinjen bliver den ikke malet med autolak men en maling som er beregnet til det..
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 364
Lakering