{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Christian N
Christian N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Lakering {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Håber i kan svare på mit spørgsmål.

Jeg har en Glastron 19 fods speedbåd.

Vi har begivet os ud i at give den en ordentlig overhaling, så det vi har gjort er:

1) Lappet div. huller med glasfiberspartel.
2) Slebet over det hele med korn 60, derefter korn 180 og til sidst korn 400.

A) Nu til spørgsmålet, kan vi godt autolakere båden direkte oven på dette? Nogen steder er der slebet igennem topcoat andre steder er topcoaten bare slebet.

smiley Der var gået råd i hækken, så den var vi nødsaget til at udskifte. så vi fik skåret hækken helt væk og erstattet med en ny bodexplade, derefter 6 lag glasfibervæv og så spartlet med glasfiberspartel. Planen var at male hækken med topcoat oven på glasfiberen og derefter autolak.
Kan dette godt fungere?

C) Jeg har læst mig frem til steder hvor folk mener man skal tilsætte noget i autolakken for at få den noget mere fleksibel og andre steder hvor folk mener det er total ligegyldigt, hvad er jeres mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af støddæmpere på miele vaskemaskine 750 kr.
  • Havehjælp 1.500 kr.
  • Hænge plakater op mm 1.000 kr.
  • Fjerne internetstikdåser 1.390 kr.
  • Handymand 1.300 kr.
  • Opsætning af gardiner, hylde, billeder og lampe 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakering
  • Caash A
    Caash A Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #1   10. jun 2012 Giv den noget fylder sådan den for en jævn overgang og fylder sliberidserne ud. Efter giv den lak . Det burde ikke være noget problem.

• #2   11. jun 2012 Du kan ikke umiddelbart male oven på Topcoat. Der er voks i og det blir ikke godt. Du kan give den noget vandtæt grunder først istedet inden du maler med autolak.

Nogen siger man ikke behøver tilsætte noget men havde selv en båd engang der bare var malet med alm autolak. Malingen begyndte at revne efter noget tid pga glasfiberen gav sig. Vil gætte på det var fordi der ikke var blandet noget i.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    feb 2012

#3   11. jun 2012 Taro ---> Altså det du mener er at jeg ikke skal male med topcoat og så bare give den noget vandtæt grunder og derefter male med autolak?

eller skal jeg give den noget vandtæt grunder ovenpå topcoat og så derefter autolak?

• #4   11. jun 2012 Bare en gang epoxy primer og så autolak oven på bum, så du klar til at komme på vandet

- nygaard

• #5   12. jun 2012 hvis du skal ha den til at ligge fast ville jeg ik bruge autolak det gir osmose i (vandblære) men ska den ik ligge fast bruger du bare en fylder/primer og engang acryl autolak altså den gode gamle autolak hvor det bliver blandet med fortynder og hærder det dur skulle du ha spørgsmål så spørg endelig igen har malet en del både smiley

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    feb 2012

#6   12. jun 2012 Dvs. sådan som jeg forstår på jer så er det ikke nødvendigt med topcoat ovenpå glasfiberen..?

Nu får jeg en autolakerer til at male båden, er det samme fremgangsmåde man maler med acryl autolak og normal autolak?

Båden skal ligge fast i vandet, men under vandlinjen bliver den ikke malet med autolak men en maling som er beregnet til det..

• #7   12. jun 2012 Du kan autolakere båden med topcoat ... Men ellers brug en vandtæt grunder og derefter autolak ovenpå.. Topcoat er beregnet som det yderste lag

Kommentér på:
Lakering

Annonce