{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.727 visninger | Oprettet:

Hvornår planer jeres båd over 26 fod {{forumTopicSubject}}

Har en tråd herinde omkring propel størrelse som er mit næste projekt har endelig fået min båd til at sejle igen med ny motor.

Men den planer først lige omkring 4000 omdrejninger.
Jeg kan ikke sejle med mindre omdrejninger, så ligger den ikke ordenligt og sejler max 52km/t ved 4600 omdrejninger i minuttet.

Så sætter jeg en mindre propel på vil omdrejningerne stige 200 ved hver tomme.

Er i tvivl om hvor sundt det er for den at sejle med mange flere omdrejninger en 4800 om hvor meget det vil hjælpe med kun en tomme mindre??

Jeg har ikke haft tid eller mulighed for at finde ud af hvad der sidder på nu, men syntes ikke den sejler særlig stærkt på toppen faktisk. Dog vil jeg meget hellere have den til at plane hurtigere og måske kunne ligge på 3000 og stadig plane og på den måde være nogenlunde til at sejle i økonomisk.

Men skal det så være en mindre propel stadig??

Bayliner 2755 med 7.4L MPI ferskvandskølet hvilke jeg har læst mig frem til skulle give en bedre økonomi pga temp på systemet er højere end ved saltvand.

Men man kan bare ikke sejle stille og roligt enten eller, den har ikke mulighed for en cruise fart med rimelig lave omdrejninger, meget tung i røven.

http://www.baadgalleri.dk/forum/generel-diskussion/15627-nogen_som_kan_beregne_propel_for_mig


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvornår planer jeres båd over 26 fod
Kommentér på:
Hvornår planer jeres båd over 26 fod

Annonce