{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hammerhead marine diesel
  • #1   4. mar Slet ikke nogen bud?

  • #2   5. mar Motoren er fra en Hummer. FIn nok, og 300HK lyder acceptabelt til en fornuftig størrelse båd. Bør kobles til BRAVO eller ZT370 drev. Jeg ville vælge ZT370 drevet.

    Der er vist ikke noget reservedelslager i DK, så skal du bruge reservedele, så skal du en tur til Sverige.


  • #3   5. mar Der sidder er bravo 3 på.
    Kan ikke finde et sted i Sverige til dele., det er okay at skulle have dele fra udlandet, spørgsmålet er bare hvor.


  • #4   5. mar Er det et alm. BRAVO III drev eller X-Diesel?

    Hvis det er et alm., så er de for svage til den motor. De klasker gearsættet i overhuset.
    Marine Diesel beratter om en max. levetid på BRAVO III drevet omkring 250 timer, hvis du skifter olien som foreskrevet og har shower på.

    Jeg ville ubetinget vælge Yanmar drevet.

    Reservedele skal du have fra Marine Diesel i Sverige


  • #5   5. mar Tak for det.
    Hvor finder du det om drevet? Marine diesel www er virkelig dårlig. og jeg kan ikke købe dele på deres side.


  • #6   5. mar Ved det om drevet fra deres tekniske stab. De har lavet deres eget drev nu, fordi BRAVO drevet er minus værd.

    Send Marine Diesel en mail og spørg angående reservedele.


  • #7   7. mar Jeg hørte en skille sig af med en båd med den store V8 diesel, da den var lige så dyr i drift, som en V8 benziner ... ved ikke om det holder vand, men de er vist ikke specielt brændstof økonomiske.
    Iøvrigt går mange for meget op i brændstof økonomi - ifht at mange kun sejler 20-50 timer om året 🤔


  • #8   8. mar V8 og brændstoføkonomi.....stop den ulige kamp.

  • #9   8. mar Sejler selv med en 8,1 ltr V8 benzin, og det er en udsøgt fornøjelse 👍

  • #10   8. mar Det er ikke brændstof økonomien jeg går op i. Det dejlige ved diesle, er tilgængeligheden.
    Som du selv skriver når man på en god sommer sejler 40 timer betyder det ikke det store i rengskabet.

    Næ det er dele til motoren jeg er bekymret for.
    Bukh i Danmark har produktionen af 6.6L men 6.5L er solgt til USA. Bukh er ved at se, om ikke de fleste dele fra 6,6 passer på en 6.5 ellers kigger de hvad man så gør.




  • #11   8. mar Helt enig, det er langt værre at mangle stumper

  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   25. apr Jeg har den nævnte motor i min båd og har haft store problemer med at skaffe stumper. Jeg har blandt andet fået special lavet nye beslag til søvandspumpen da den originale ikke kunne fåes.

    Hvis du finder nogen der er eksperter i den må du gerne sige til smiley


Kommentér på:
Hammerhead marine diesel