{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hammerhead marine diesel
  • #1   4. mar 2019 Slet ikke nogen bud?

  • #2   5. mar 2019 Motoren er fra en Hummer. FIn nok, og 300HK lyder acceptabelt til en fornuftig størrelse båd. Bør kobles til BRAVO eller ZT370 drev. Jeg ville vælge ZT370 drevet.

    Der er vist ikke noget reservedelslager i DK, så skal du bruge reservedele, så skal du en tur til Sverige.


  • #3   5. mar 2019 Der sidder er bravo 3 på.
    Kan ikke finde et sted i Sverige til dele., det er okay at skulle have dele fra udlandet, spørgsmålet er bare hvor.


  • #4   5. mar 2019 Er det et alm. BRAVO III drev eller X-Diesel?

    Hvis det er et alm., så er de for svage til den motor. De klasker gearsættet i overhuset.
    Marine Diesel beratter om en max. levetid på BRAVO III drevet omkring 250 timer, hvis du skifter olien som foreskrevet og har shower på.

    Jeg ville ubetinget vælge Yanmar drevet.

    Reservedele skal du have fra Marine Diesel i Sverige


  • #5   5. mar 2019 Tak for det.
    Hvor finder du det om drevet? Marine diesel www er virkelig dårlig. og jeg kan ikke købe dele på deres side.


  • #6   5. mar 2019 Ved det om drevet fra deres tekniske stab. De har lavet deres eget drev nu, fordi BRAVO drevet er minus værd.

    Send Marine Diesel en mail og spørg angående reservedele.


  • #7   7. mar 2019 Jeg hørte en skille sig af med en båd med den store V8 diesel, da den var lige så dyr i drift, som en V8 benziner ... ved ikke om det holder vand, men de er vist ikke specielt brændstof økonomiske.
    Iøvrigt går mange for meget op i brændstof økonomi - ifht at mange kun sejler 20-50 timer om året 🤔


  • #8   8. mar 2019 V8 og brændstoføkonomi.....stop den ulige kamp.

  • #9   8. mar 2019 Sejler selv med en 8,1 ltr V8 benzin, og det er en udsøgt fornøjelse 👍

  • #10   8. mar 2019 Det er ikke brændstof økonomien jeg går op i. Det dejlige ved diesle, er tilgængeligheden.
    Som du selv skriver når man på en god sommer sejler 40 timer betyder det ikke det store i rengskabet.

    Næ det er dele til motoren jeg er bekymret for.
    Bukh i Danmark har produktionen af 6.6L men 6.5L er solgt til USA. Bukh er ved at se, om ikke de fleste dele fra 6,6 passer på en 6.5 ellers kigger de hvad man så gør.




  • #11   8. mar 2019 Helt enig, det er langt værre at mangle stumper

  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   25. apr 2019 Jeg har den nævnte motor i min båd og har haft store problemer med at skaffe stumper. Jeg har blandt andet fået special lavet nye beslag til søvandspumpen da den originale ikke kunne fåes.

    Hvis du finder nogen der er eksperter i den må du gerne sige til smiley


  • #13   7. jul 2019 Jeg tog kontakt til hammerhead i Sverige. De har en kontakt i Norge, der skulle have en masse stumper.
    Jeg valgt ikke at købe båden af samme grund.


Kommentér på:
Hammerhead marine diesel

Annonce