{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.664 visninger | Oprettet:

Daniel O
Daniel O
Tilmeldt:
27. feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

Johnson 75 starter perfekt men dør {{forumTopicSubject}}

Hej der ude.

Jeg har lige købt min første båd og godt nok var det et lille projekt men jeg blev dog lovet en sejlende båd. På trods af det, kom jeg hjem med et projekt fra første dag. Jeg smed båden i vandet og den startede perfekt! Jeg skubbede fra land, satte i gear. Gav en smule gas og så døde motoren.

Nu har jeg rodet med den et par uger og for det første bliver “benzinbolden” på slangen ikke hård..! Efter 3-4 tryk drypper alle 3 kaburatore og jeg pumper der ud af. Men her køre motoren uden problemer. Starter fint og tager god gas men Motoren dør stille på et tidspunkt, som om kaburatorene bliver tømt. Så kan jeg pumpe nogle gange igen og så er det samme problem. Pumper, starter, virker, dør.

Tidligere ejer har fået renoveret kaburatorene men i mine øjne er de helt nye? Måske dårlig indstillet flyder? Men kan det påvirke motor når den køre? For det lader til at kaburatorene bliver tømt og så dør motoren. Eller sidder der noget andet der kan drille? Jeg har ikke turde skille for meget ad.
Jeg ved ikke så meget om det vakumsystem på brændstofpumpen men kan der evt dannes vakum i tanken som kan modspille pumpen?? Jeg er ved at være tør for idéer og jeg ved ikke såååå meget om bådmotorer..
Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Daniel


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Johnson 75 starter perfekt men dør
  • jan g
    jan g Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #1   10. mar 2019 har du åbnet for udlufning skruen på din benzin tank? (er det separat tank)


  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #2   10. mar 2019 Nej det er fast monteret stål tank med en luftslange der går ud til siden af båden

  • #3   10. mar 2019 Hvis du kan holde liv i motoren ved at pumpe er det nok benzinpumpen der er stået af. Eller måske en utæthed i slangerne der gør den ikke kan suge benzin selv?
    `
    Kan du pumpe bolden hård? gerne hårdere end en ny tennisbold, ellers lukker dine svømmere ikke, eller der er tibageløb i benzinslangen


  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #4   10. mar 2019 Jeg prøver at skifte bolden og se om det stadig flyder ud. Hvis det gør, må jeg prøve at indstille flyderne en smule.

    Kan de ting påvirke benzinstrømmen når motoren køre? Kan det være den drukner?


    profilbillede
  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #8   10. mar 2019 Jeg ved ikke om tidligere ejer har haft båden i vandet efter de blev renoveret. Men det kunne tyde på at den er blevet lavet og sat på land over vinteren. Og så købte jeg her til forår

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #9   10. mar 2019 Min evinrude 30 HK gjorde det samme og der var det svømmernålen der sad fast, pillede svømmerhus af og masserede nålen frem og tilbage et par gange og derefter en justering sejlede fint hele sidste sommer, kunne starte fint i kar hjemme men døde i havn hver gang, motor druknede hver gang jeg tilstede den for søsætning. Det problem er også løst ved ikke at have benzin i karburator under tiltning

  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #10   11. mar 2019 Okay det lyder meget sansynligt. Jeg skal i hvert fald have skilt alle 3 kaburatore af og tjekke dem igennem. Jeg synes bare det virker utroligt hvis alle 3 svømmere er dårligt indstillet.

    Der må tjekkes slanger, huller, svømmer osv.
    Jeg sender en opdatering når jeg har prøvet lidt af jeres forslag, tak indtil videre.!


  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #11   11. mar 2019 Ny opdatering..

    Jeg har idag haft alle 3 kaburatore af motoren og tjekke dem. Gennemgangen er fin og svømmerne lukker tæt. Jeg har skiftet bolden på slangen og det var stadig samme problem, den blev ikke hård.

    Jeg prøvede at fjerne den manuelle choker der sidder. Og samlede benzin slangerne så der KUN kom benzin til kaburatorene og nu bliver bolden hård ( hvis jeg holder den lodret ) så jeg mistænker at chokeren er utæt på en måde og derfor pumper benzin ind i motoren så bolden ikke bliver hård. Nok også derfor den suger luft med tilbage og tømmer bolden?? Men før kunne jeg pumpe et par gange og så startede motoren igen. Nu Bliver bolden hård og motoren starter ikke igen..?

    Hvis bolden er tør for benzin, kan den ikke pumpe noget op. Jeg kan tage slangen af og lave vakum i bolden ved at pumpe og sætte en finger på, så den igen suger benzin. (Stadig lodret) Når bolden er fyldt kan jeg sætte slangen på igen, pumpe 2 gange og så bliver den hård.

    Jeg prøvede så at smide båden i vandet igen og jeg rørte knap nok nøglen, så sprang motoren igang!! Jeg gav lidt gas og testede om den holdt sig igang eller gik ud. Den gik desværre ud på samme måde som før, men denne gang var bolden stadig hård. Jeg kunne ikke pumpe mere benzin op men motoren kunne heller ikke starte igen. Det kunne den før?

    Jeg tog benzin slagengen af en enkelt kaburator og gav motoren en omdrejning for at se om brændstofpumpen virkede og der kom rigelig benzin ved et enkelt start forsøg.

    Jeg er på bar bund her...


  • #12   11. mar 2019 Nu er jeg IKKE ekspert på Johnson, men det undrer mig at der går benzinslanger til den manuelle choker?

    På min (meget bedagede mariner/yamaha) er chokeren en simpel konstruktion med et vipbart spjæld der reducerer luftindtaget, ikke noget med ekstra benzin.
    Derimod sidder der et lille filter som måske kan stoppe til? Og er det det filter du har bypasset?

    Kunne det tænkes at du har lavet "noget forkert" ved den hjemmegjorte slangeføring? Måske vendt flowet om så der ikke kommer benzin til karburatorerne (det kunne forklare din motor dør, samtidig med di stadig har hård bold)

    Måske et billede og/eller en modelbetegnelse af motoren ville hjælpe?

    Når den "ikke vil starte" - hvordan ser tændrørene ud? Er de sjaskvåde (for meget benzin), sodede eller tørre og fine? Det vil give et fingerpeg om hvad der er galt


  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #13   11. mar 2019 Det virkede også underligt for mig så nu røg den af. Der sad ikke noget filter imellem, bare en direkte slange. Når jeg vippede håndtaget på chokeren “løsnede trykket sig” og der kom benzin ud af de 3 slanger der gik til hver kaburator. Vippede jeg den anden vej blev bolden stadig ikke hård men der kom ikke benzin nogle steder. Af måtte den. Og jeg er sikker på benzinen løber den rigtige vej, det blev testen med slangerne afmonteret rundt omkring på skift. Prøvede at vende bolden fordi den ikke blev hård i starten men det virkede slet ikke. Så vendte jeg den igen til rigtig retning og da jeg lavede “fingretricket” til at fylde bolden, så blev den hård. Og så skød motoren igang i vandet. Så døde den og derefter fik jeg ikke gang i den. Men bolden forblev hård.

    Jeg nåede desværre ikke mere idag men tændrør skal selvfølgelig tjekkes og jeg skal finde ud af hvor benzin stopper og om kaburator overhovedet bliver fyldt eller om pumpen bremser det? Billeder kommer imorgen


  • #15   11. mar 2019 Jeg går ud fra, at dit fuel system ser ca ud som dette her. https://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php?year=1976&hp=75&model=75ELR76D&manufacturer=Johnson&section=Intake+Manifold Ser din choker ( primer pumpe ) ud som på denne her video ? https://www.youtube.com/watch?v=aBaAiCdj-F8 Det lille håndtag på denne pumpe er til h.h.v. manuel og automatisk choker.

  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #16   11. mar 2019 Tændrørene er helt nye.

    Yes det ligner rigtig godt men er ikke sikker. Men motoren driller endnu mere uden den lille pumpe der. Kan hele problemet skyldes at den primerpumpe ikke fungere optimalt?


  • #17   11. mar 2019 Når motoren kører suger den benzin op, og bolden bliver blødere. Ikke helt slatten, måske som en god B-skål på en teenagepige hvis du kan huske det? smiley

    Når nu din pumpebold stadig er stenhård er det fordi den ikke har fået taget trykket (hmmm. .. det tager en forkert drejning det her...) hvilket sandsynligvis skyldes der ikke er kommet benzin videre fra pumpen og ind i karburatorerne. Prøv at checke om de er tomme eller næsten tomme i svømmerhusene? Svømmerne kan jo have sat sig fast i lukket position?


  • #18   11. mar 2019 Hej Daniel

    Start med at tjekke primeren. Det kan forklare at benzinen strømmer ud til indsugningerne.
    Hvis primeren er åben (manuel), eller den er utæt/i uorden, vil benzinen strømme igennem de 3 små slanger – én til hver karburator.(Og bolden vil aldrig blive rigtig hård).
    Du kan følge slangerne og og se om der kommer benzin i gennem, når du pumper.

    Tjek så at tappen står så den lukker og er helt tæt når du pumper… Primeren skal kun åbne når den aktiveres ved at du presser nøglen ind. Tjek at den giver et lille klik, når den aktiveres.
    Hvis du er rigtig, rigtig, rigtig heldig skal tappen bare drejes (som Kim er inde på ovenfor). Det ville være fint med et foto, så jeg kan se om det er den samme som på min og videoen.

    Som du selv skriver er det mærkeligt hvis alle 3 karburatorer flyder over – men derfor kan der jo være andet galt, som andre jo også skriver (såsom dyser, luftskruer etc. og måske en defekt/dårlig benzinpumpe.

    Men….jeg foreslår du starter med at tjekke primeren. det er hurtig gjort.

    M.v.h. René A. smiley

    PS: Hvis du roder ved slagerne - så pas på du ikke knækker de små studser på primeren!


  • #19   11. mar 2019 #17
    Hej Per,

    Du har helt ret: Det er bare mere simpelt på en Yamaha med traditionel choker.....der altid virker!
    Dejligt at du stadig holder liv i din Yamaha smiley . Jeg har min 55 stående bagerst i skuret. Holder stadig 150 PSI på begge cylindrer - men har dog tæring ved udstødning og lidt slidt aksel til gearkassen.

    En Johnson har sit helt eget liv hvad angår primer og luftskruer,,,,,det er i hvert fald min erfaring. smiley

    M.v.h. René A smiley


  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #20   11. mar 2019 Per.
    Vi husker vel alle hvordan sådan et par bolde skal føles *host host*!
    Det underlige er at hvis/når bolden bliver blød, så kan jeg mærke den er helt tom. Og den pumper ikke benzin op igen. Ikke før jeg tog slangen af og satte en finger på bolden for at lave undertryk i slangen. Og så er bolden hård efter 2 tryk og mister ikke trykket. Jeg havde bundkaret af kaburatorene for at tjekke svømmer tidligere idag, men de virkede som den skulle. Jeg må prøve at følge slangerne lidt frem og tilbage og se om jeg kan finde ud af hvor benzinen stopper og hvorfor den ikke kommer videre.

    René.
    Jeg er næsten 100% sikker på at primeren er utæt for der løber en slange til en studs på hver kaburator som du skriver og uanset position på pinden, så kom der benzin. Derfor fjernede jeg primeren og det T-stykke fra benzin slangen dertil. Derefter blev bolden hård. Så startede den, døde og derefter kunne jeg slet ikke få lov i den og bolden var stadig hård. Inden jeg satte i vandet, havde jeg slangerne af de forskellige steder og tjekke med tryk på bolden. Jeg synes bare det virker som om bolden suger luft med en istedet for at lukke tæt og suge benzin fra tanken. Lodret i rigtig position er der ikke noget galt. Vandret eller lodret med bunden opad, så er det halv luft halv benzin der kommer ud. Og det virker til at den suger lidt med ind. Og jeg har lige skiftet til en ny bold idag.
    Jeg vidste slet ikke det med trykket på nøglen og klikket. Måske det heller ikke virker?

    Jeg sørger for at få taget billedet af det forskellige. Jeg har en video men ved ikke om den kan komme op her inde. Prøver, ellers kommer billeder senere.

    Tusind tusind tak for alle svar indtil videre, alt er en kæmpe hjælp og jeg lære mere end jeg kunne drømme om.! Jeg tager en ny dag imorgen og tjekker nye ting! Samtidig har jeg øjne på en donor motor

    Ps. Min store bror havde tilfældigvis en 70 HK Johnson, ca samme årgang for en del år siden og dengang vidste jeg også godt det kunne være lidt af en sygdom at få med hjem


  • #22   12. mar 2019 Prøv lige at adskille den primer. De kan godt hænge i nålen. Gør den ren, og kan evt slibes med cigaret aske. Jeg har tidligere renoveret en primer pumpe til en Johnson på denne måde. Uden primer pumpe, får du aldrig startet sådan en ældre dame op kold.

  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #23   12. mar 2019 Okay, så vil jeg helt sikkert få renoveret primer pumpen en gang. Jeg skal derned igen idag så jeg må se hvad jeg kan finde ud af med den. Evt købe samme kit som fra videoen. Og så få tjekke alle de andre ting samtidig. Og taget billeder. God dag til alle smiley

  • #24   12. mar 2019 Hej Daniel
    Ja, primeren er vigtig....så tjek at relæet virker, og at det "kun" er en renovering der skal til.
    (vedhæftet foto af min med indstilling i normal....altså kun åben, når den aktiveres)

    Det lyder som om der kan være andre ting i spil (karburator-justering, Benzinpumpe etc.) - det kan jeg ikke overskue.

    God dag - og god arbejdslyst.

    M.v.h. René A smiley


    profilbillede
  • #25   12. mar 2019 Jeg tror du har flere problemer der hver især driller:

    Dit startproblem er sandsynligvis dine primer der ikke virker. Den har du så delvist løst ved at koble dem fra, men da motoren ikke kan holdes igang mangler den enten ilt, gnist eller benzin. Da der både er ilt og gnist formoder jeg, er det benzin tilførslen der er gal

    Sådan som du beskriver din pumpebold kunne jeg godt tro den er en del af årsagen til du ikke kan holde motoren i gang. Den tager sikkert falsk luft ind siden du ikke kan ansuge uden at holde en finger på, og det kan betyde at benzinpumpen ikke kan holde flowet igang.

    Hvis du har mulighed for at prøve en anden slange/tank vil jeg tro det hjælper. Ellers tag chancen og køb et nyt slangesæt i Biltema f.eks kan de fåes til rimelige penge. Vær dog opmærksom på der findes forskellige diametre og koblinger, så vær sikker på du får den rigtige.

    Eksempel:
    https://www.biltema.dk/bad/badmotor/brandstoftilbehor/brandstofslanger/brandstofslange-95-mm-2000037661


  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #26   12. mar 2019 ja Det er samme primer jeg har, men min motor fungerede stort set ikke når pinden vendte bagud. Vendte jeg den fremad kunne motoren starte og så gik den senere ud. Kan det være fordi den dør pga chokeren er til? Hvis jeg tjekker alt er Iorden og sætter primeren på igen, så kunne det være den reagerede anderledes hvis pinden stod på normal og den blev aktiveret i nøglekontakten? Det har jeg jo ikke prøvet da jeg ikke vidste det med nøglekontakten tidligere. Det er et skud værd, så det bliver afprøvet.! Men ja, jeg tror der er flere ting der spiller mod hinanden og jeg derfor bliver ledt på vildspor..

    Jeg synes det lyder fornuftigt at prøve et seperat brændstof system som du foreslår Per. Det er som sagt en fast monteret stål tank så jeg aner ikke hvad der gemmer sig. Og inden et kæmpe projekt kunne det være smart at afprøve et rent og nyt system!

    Jeg har dog fået tid på værksted på mandag og aftalt at der maks skal bruges 4-5 timer på at tjekke motoren igennem så timerne ikke bliver til dage! Men jeg ville jo stadig gerne undgå den ekstra regning.. især hvis motor er godt på vej til kaput og der skal en ny til...

    vi ser hvad tiden bringer, jeg bliver klogere for hver dag.!


  • #27   12. mar 2019 Hvis du har tiden og lysten til det, vil jeg foreslå du samler slangerne som de skal, vender pinden rigtigt, renser tændrørene og starter motoren op i en balje vand.

    Såvidt jeg kan se er der en lille filterplade (pos 3) på din pumpe også, har den været renset for nyligt? Jeg har en tilsvarende filterplade på min gamle MC, det er forbavsende hvor meget skidt fra tanken der kan samles der!

    Evt kunne du skifte slangerne/pumpebolden, det koster kun ½ værkstedstime i materialer.

    NÅR den så starter op og går ud begynder du at fejlfinde:
    1)Tag tændrørene ud - er de våde? Så er den druknet, er de tørre er det ikke årsagen
    2)Åbn svømmerhusene og se hvor meget benzin der løber ud. Er de tomme eller næsten tomme er det benzinforsyningen den er gal med.
    3)Tag slangen af fra din benzinpumpe til karburatorerne og turn motoren, kommer der benzin ud? Hvis ja, er der en blokering ml pumpe og karburatorer (måske svømmerventilen?), Hvis der ikke kommer benzin ud er det pumpen eller slangerne der er årsagen


    profilbillede
  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #28   12. mar 2019 Jeg er på vej ned og kigge lidt mere på den, tjekke og rense det forskellige igen og se på primeren. Jeg smider motor i en balje vand og prøver det forskellige.

    Min pumpe er en del anderledes og jeg synes det er svært at finde dele til den..


    profilbillede
  • #29   12. mar 2019 Okay, det ser jeg. Men filteret er position 5 på din tegning. Det ligner et ganske almindeligt "knallert" benzinfilter, måske du skulle overveje at skifte det? hust af flowet skal være ind i den ende hvor der ikke er filter, ellers stopper det til

  • #30   12. mar 2019 Jeg kan have en formodning om, at alt er som det skal være. Og at der kun er tale om en fejl 30.
    Sådan en ældre motor, skal der ”kæles” for under opstart.
    Hvis du drejer den røde knap på primer op, ja så får den jo konstant choker-benzin, og vil hurtigt drukne.
    Så denne skal stå ned ad i.h.t. tidligere beskrivelse og billede. Så fokus på din primer.

    Sæt startnøglen i, og drej denne til ON position. Her efter trykker du nøglen ind, slipper trykket på nøglen, trykker den ind….osv. Nu skulle du gerne kunne høre at spolen i din primer laver klik-lyde i takt med din nøgle aktivering. Gør den ikke det, får spolen ikke spænding, har dårlig stel eller er brændt af.

    VIGTIGT. Under opstart skal du løbende trykke nøglen ind7ud, lige indtil motoren kan holde sig i gang !!!!!!!!!!!

    Hvis spolen trækker som den skal, ja så er det nok nålen i din primer som ikke glider som den skal, eller ikke slutter tæt.
    Kan måske som tidligere beskrevet renoveres.

    Du kan kontrollere om der sendes brændstof op til karburatorerne fra din tank, ved at tage afgangsslangen fra motoren brændstofpumpe af. Drej startnøglen, og der skal så gerne sendes en pulserende benzinstråle ud fra pumpen.



  • #31   12. mar 2019 Hej.
    Motoren er ekstrem følsom mht. indstilling af luftskruerne. Der sidder en på hver kab.
    Check hvad grundindstillingen skal være og prøv derfra.


  • #32   12. mar 2019 Hej Daniel.,

    Jeg er helt enig i indlæg fra Per (og andre), samt kims inlæg #30 om opstart.
    Der er så nok lidt overlapninger i mit indlæg, men brug det du kan/vil smiley .

    Primeren er alene til opstart. Ventilen skal ikke være åben, når motoren kører.
    Du får tydeligvis ikke nok benzin frem til motoren via karburatorerne - og går i stå.. Når du lukker af ved primeren er der ikke utæthed, forstår jeg på dig.....

    Primeren kan lave ballade ved fejlfinding og det du spurgte ind til fra start.... Det er en del af brændstofsystemet under tryk, og må det ikke være utæt.
    Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du er nået frem til….ved ikke helt om den virker helt eller delvist?. Måske skal tappen bare sættes korrekt..

    Lige lidt info om hvordan primeren virker og bruges NORMALT. Kim forklarer det også meget fint/bedre i #30:
    Den røde tap skal altid stå som på mit foto. (kun helt ekstraordinært udløses/drejes manuelt ved nødstart, hvis elektronikken ikke virker). Ventilen er altså lukket og systemet tæt.

    Ved koldstart: Bolden pumpes hård, så der er benzin i systemet og tryk ved primeren.
    Den fungerer som en ventil, der frigiver benzin under tryk ved opstart.
    Ved start drejes nøglen. Når den trykkes ind aktiveres kontakt til relæet, der åbner ventilen (høres som et et klik) – således at benzin sprøjtes til karburatorerne.
    Når motoren starter slippes nøglen – hermed lukkes ventilen/primeren igen.(Hvor meget man bruger primeren ved opstart er lidt individuelt)

    Motoren kører nu ved omdrejninger, der gør at benzinpumpen (vakum) trækker benzin fra slangen og karburatorerne tager over.

    Tror dine problemer kan være en kombination af ting.
    Hvis ikke pkt. 1 nedenfor er OK, er det svært at komme videre. Men du er jo allerede godt i gang (og god ide med test med separat system og fejlfinding).

    1
    Brændstofsystem:
    Primer (har jeg forsøgt at forklare så godt jeg kan tidligere). Tank, slanger, bold (vendt rigtigt -ligesom filtre). Tjek flow hele vejen til karburatorer. Det gælder også fittings, stik (hun/han) og evt filtre. Tag evt. forsigtigt slagerne af og tjek flow hele vejen til karburatorer. Tjek for alle tætheder (også ved evt. oliestuds på benzinpumpe).

    2.
    Benzinpumpe:
    Fungerer ved vakum. Der sidder en MEGET følsom membran. Den skal være HELT tæt. (Kan tjekkes ved tryk (at puste) og vakum (suge). Der må ikke være det mindste tilbageløb/utæthed. Du kan prøve at se om den i det mindste kan trække brændstof ved slangen til karburatorer, når du drejer startnøgle,

    3.
    Karburatorer:
    Hvis alt ovenstående er OK – så er det sikkert her problemet er. Kan være så meget f.eks dyser og justering af luftskruer.

    Der er mange gode råd og indlæg, der giver nogle hints. Det er jo lidt op ad bakke, når du ikke kender motoren & fortiden. Det bliver let for mange ting man prøver samtidig.

    Det skal nok lykkes! Pøj-Pøj.

    M.v.h. René A. smiley


  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #33   12. mar 2019 SÅ KØRE HUN IGEN!

    Jeg købte en seperat tank og ny slange, ordnede primeren og fik sat den på igen. Smed motoren i en tønde med vand og prøvede lykken. Motoren skød igang som en drøm og stod perfekt i tomgang uden hak eller mislyde OG UDEN AT DØ i godt og vel 10 minutter. Motor nåede en god varm temperatur og så var jeg godt tilfreds! For det er ikke sket før, så længe har den nemlig ikke kørt. Men dette var vellykket!

    Jeg fandt samtidig mit problem. Det ligger i sammenkoblingen til slangen på selve tanken! Det er samme system som på hydraulik slanger. Studsen har så fået et slag og derfor blev der suget luft ind og det forklare jo det tømte bundkar på alle 3 Kaburatore. Så nu er planen at der skal ny studs på tanken og se hvad der sker. Men motoren virker uden tvivl og mit problem ligger i tank systemet.!

    Hvad angår primeren så blev den skilt ad og gennemgået. Derefter virkede den upåklageligt.

    Så jeg har sørme en sejlende båd igen drenge. Jeg kan ikke udtrykke min taknemlighed for alt den hjælp jeg har fået her inde! Motoren var endt på lodsen uden jer! Tusind tak og god vind jeres vej!


    profilbillede
  • #34   12. mar 2019 Tillykke! Så sparede du lige et par tusinde til værkstedet plus et gratis boost af selvtilliden smiley

  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #35   13. mar 2019 Ja det er jo skønt når det lykkes til sidst! Men det var helt sikkert ikke gået uden hjælpen her inde fra. Og jeg havde ellers loge forberedt mig på at åbne pungen en smule mere men det blev ikke sådan! Det er sku så godt! Igen, tak for alt.!

  • #36   15. mar 2019 med hensyn til luft skruerne.. så er grund instil ..ca 1½ gang ud fra let spændt

    og lækkert at du fik den i gang


  • Frank Rud H
    Frank Rud H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #37   17. jul 2019 vil bare lige sige VRO pumpen kan lave kaos den har de ikke været heldige med havde selv en 60 og 70 hk med ca. samme problem har nu skiftet pumpen til alm. og blander selv benzin så nu kører de bare men hold øje med olien

  • #38   19. jul 2019 #37 ja deres olieblander system er livsfarligt..med benzinpumpe delen er skal ok

    så den kan man godt lade være. bare prop olieslangen af


Kommentér på:
Johnson 75 starter perfekt men dør

Annonce