{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.401 visninger | Oprettet:

MMSI nummer til håndholdt {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg ville lige høre om der er mulighed for at få et MMSI nummer til en holdholdt VHF? Det ville jo være smart at kunne gå fra den ene båd til den anden. således at det var Personen der var registeret og ikke båden. ligesom at det kunne være fedt at ringe til sin egen båd fra sin håndholdte gps uden at skulle have den HH registeret til en anden båd.

Så den korte version ville være, Special MMSI til håndholdt VHF? så kunne man også bruge buddy funktionen til at finde sin egen båd fra en anden som ikke har VHF.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  MMSI nummer til håndholdt
  • #1   26. dec 2012 MMSI nummeret har ikke noget med din VHF at gøre. MMSI nummeret er dit ID nummer i din DSC.

    Hvis du har en VHF siddende i din båd SKAL stationen anmeldes til Søfartsstyrelsen og du skal tildeles et kaldesignal. (dette gælder også hvis det blot er en håndholdt). Dit kaldesignal følger stationen, dvs båden, og f.eks. ikke den håndholdte VHF.

    Har din VHF radio i båden også DSC skal du ligeledes anmelde dette til Søfartsstyrelsen og du vil blive tildelt et MMSI nummer som din DSC skal kodes med.


  • #2   26. dec 2012 Yes den er jeg med på. Men det er måske ikke særlig tit en håndholdt er på samme båd min er ihvertfald ikke. Hvis de kunne fås personlige alså mmsi specielt til Bærbare. Kunne man også ringe via mmsi til sin egen båd. Bruge friendfinder og hvad de ellers har af funktioner mellem to mmsinumre

  • #3   26. dec 2012 Igen..... MMSI er til DSC og IKKE en håndholdt VHF.

    Mig bekendt er der endnu ikke nogen der producerer håndholdte VHF'er med DSC indbygget!

    Ydermere ringer man ikke via MMSI, man etablerer en kontakt på DSC, og derefter kommunikerer man via en VHF kanal.

    Derfor, du skal have et kaldesignal, og det er tilknytte den båd den er registreret til.


  • #4   26. dec 2012 Hej igen
    http://www.vhfshoppen.dk/product.asp?product=1669
    http://www.dmtonline.dk/shop/shop/product/show_product.asp?Product_ID=7550&GroupID=290&SubGroupID=210&Sub1GroupID=620&menu=3&submenu=0&lang=da&groupCheck=

    Holdholdt med DSC.

    Undskyld jeg skrev "ringe med mmsi" mente kalde op som du skrev.
    Men det kan man jo ikke når man har flere radioer med samme nummer, så kan jeg ikke ringe fra midlertidig båd til min egen, da de begge har samme nummer.

    For at skære den ud i pap.
    Jeg har en VHF med nummer registeret til min båd, den er fastmonteret. fino..

    Så har jeg en håndholdt som jeg ikke har kodet MMSI nummer ind i endnu, for jeg syntes det er dårligt at jeg ikke kan tage med hvilken som helst båd med min HH uden at den skal registeres den båd..

    Jeg ved udemærket at i dag registeres de til BÅDEN, men hvis der er tale om en HH, burde det være ejeren istedet, da den jo er mobil.

    Og hvorfor skriver jeg så her? jo ser du, det var bare for at få at vide hvis man havde en base om man så kunne få tilskrevet et ekstra nummer til en HH. men jeg får ikke meget ud af du hele tiden skriver at jeg skal have et mmsi til båden. men fair nok.

    tak for hjælpen, jeg må undlade at bruge DSC da jeg så ikke længere kan skifte båd men så heller ikke bruge dens buddyfunktion og DSC "Etablering af kontakt" som det hedder.




  • #5   27. dec 2012 Super, så lærte jeg da lidt igen smiley

    Må erkende jeg ikke kan se formålet med en håndholdt VHF med indbygget DSC medmindre at det er fordi den erstatter en fastinstalleret (så skal man huske på at den sender med langt mindre effekt end de 25 Watt en fastinstalleret sender med), eller at den udelukkende haves ombord som en nød VHF man tager med i flåden.

    MMSI nummeret er registreret til din båd, og du kan derfor ikke tage den med dig og bruge DSC funktionen hvis du er ombord i et andet fartøj, men selve VHF funktionen kan jo sagtens benyttes da du bruger kaldesignalet på det fartøj du er ombord i.

    Husk det kræver VHF certifikat hvis ikke du har det. smiley


  • #6   28. jan 2016 Altid godt at have en håndholdt sammen med en fastmonteret.. Den håndholdte er batteri dreven og i en situation hvor strømmen går, er den fastmonterede ikke meget bevendt.

Kommentér på:
MMSI nummer til håndholdt

Annonce