{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
193 visninger | Oprettet:

Nye tændrør - kan ikke få dem i :-( {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har brug for lidt hjælp - igen smiley
Jeg har en honda 50 HK - 4 takt fra 2003.
I efteråret tog jeg de tre tændrør ud og sprøjtede lidt olie i hver af de tre cylindre. Skruede så de gamle tændrør fast igen.
Har så nu købt nye tændrør - NGK - DR7EA, som foreskrives i manualen.
JKg får også fint tændrøret i øverste cylinder, men kan ikke få dem i de to andre cylindre.
De går begge fint ind de første par mm - kan mærke at gevindet tager fat, men derefter bliver det utrolig stramt - så turde ikke lægge flere kræfter i for ikke at ødelægge gevindet - specielt i topstykket.
Kunne heller ikke få de gamle i igen.
Kan jeg ødelægge gevindet ved at lægge flere kræfter i??
Kan ma evt. Smøre gevindet på tændrøret, eller skal jeg skære gevindet op på ny - og i så fald, hvad med evt. metalspåner ??
Godt nok har jeg en 5-6 tommelfingre - men alligevel!!
Har I nogle gode råd??

Kommentarer på:  Nye tændrør - kan ikke få dem i :-(
  • #1   14. apr Du skal kunne skrue tændrøret helt ned, uden den store modstand.
    Hvordan går de gamle tændrør, hvis de går fint kunne det jo være noget galt med de nye.
    Rens gevindet med bremsespray eller lignende, giv gevindet på tændrøret en anelse olie.

Jeg ville ikke begynde at skære gevindet op, medmindre du har skruet tændrørene skævt i.

• #2   14. apr Jeg ville nok få en til at kigge på det.
    Lyder til du har drejet tændrøret skævt i gevindet smiley

• #3   14. apr Enig med JK Biler, du har formentlig fået startet skævt og så begyndt at deformere gevindet lidt. Så følg hans råd og få en ekspert til at kigge på det.
    Normalt kan man skrue tændrørene i med fingerene, indtil de nærmer sig pakningsfladen.

• #4   14. apr Tak for hjælpen. Jeg får en til at se på det.

• #5   15. apr Og så anvender jeg altid en anelse kobberfedt på gevindet. En fedt der kan tåle de høje temperaturer og bevarer derved sin smøreevne. Men korrekt som øvrige så rigtigt andre påpeger; tændrør skal kunne skrues i med fingrene - og så spændes med nøgle til sidst. Og skal elektroden på røret renses anvendes en kobber/messig børste - ikke stål.

• #6   15. apr Man bør aldrig bruge kobbepasta på aluminium, det spiller dårligt sammen, og det er alluen det går ud over.
    Vil man bruge noget så brug lidt olie, eller keramisk pasta.

• #7   16. apr ÆV, jeg kan faktisk godt se, at gevindet er ødelagt - i hvert fald ser det anderledes ud et par mm. Inde.
    Som skrevet, en professionel må se på - desværre først efter Påske.

Kommentér på:
Nye tændrør - kan ikke få dem i :-(