{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Vand i Olie...? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Bladt 37hk motor der er 3 år gammel, som fik problemer med at starte i slutningen af sidste år. den kunne starte når man slog på starteren (ralæet) mens jeg drejede nøglen. Jeg fik så testet starteren separat og fik ad vide den virkede fint.

Jeg fik så idag en mekaniker til at kigge på motoren, som sagde at der er vand i olien og det er derfor den ikke kan starte.

Jeg havde frostsikret motoren og han siger det ikke er toppakningen.

Nogen andre årsager til vand i olien?

Jeg købte båden sidste år... kan problemet stamme fra før jeg købte den?

Der var en episode hvor det nederste af motoren havde ligget under vand, fordi det havde regnet ind... kan det have noget med det at gøre?



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vand i Olie...?
  • #2   1. maj 2019 Den er ferskvandskølet..
    Det er en indenbordsmotor og mekanikeren sagde at det ville koste ca. 10.000kr. at få den ud og kørt ny olie igennem og ca. 20-40000 hvis det derefter viser sig det ikke virker og han skal til at skille motoren ad.

    Kan det passe?

    (Jeg har kun haft båd et halvt år, så jeg er lidt ny omkring det)


  • #3   1. maj 2019 Nu skal jeg lige forstå dig ret,,, som jeg læser din tekst, så vil motoren godt starte, hvis altså starteren vil køre rundt?
    Kan være at du har flere end bare et problem at slås med.
    Vand i motorolien burde ikke forhindre motoren i at starte, men det er ikke godt for smøringen, fordi vandet ikke har nogen bæreevne. Så gør som Jens S. foreslår.
    Men hvis det er vand i dieselolien, så forstår jeg hvorfor den ikke vil starte. Tøm diesel tanken for vand, evt tøm den helt for brændstof, og fyld nyt på. Og monter nyt brændstoffilter, få den ordentlig tømt/udluftet, da der sikkert er vand i diesel rør og dyser. Så det kræver at du har en god starter og start batteri. (Er batteri i topform?)
    https://www.youtube.com/watch?v=5ON8ZxkRxkA
    Da du har haft bunden dyppet i vand, er der sikkert kommet vand i starteren. Og det er ikke godt for den, så jeg ville få starteren skiftet.


Kommentér på:
Vand i Olie...?

Annonce