{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.965 visninger | Oprettet:

Heine A
Heine A
Tilmeldt:
29. aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Mariner 50 hk - 4 takt startproblemer.. {{forumTopicSubject}}

Hej... Min båd var rundt med bunden i vejret sidste år... Jeg fi den startet op med det samme, fik hældt rensevækse og efterfølgende ny olie og tændrør i den og den stod og kørte i vandbad i over en time efterfølgende...

Nu skal jeg så have den startet op igen, idet jeg har en køber til den, men kan bare ikke få den til at starte... Er lidt i tvivl om ledningerne er monteret korrekt, dem har værkstedet skruet af idet, startrelæet var defekt... Men der kommer 2 røde ledninger fra ledningsnettet, dem har jeg givet batteri + og så den sorte til stel på starteren... Når jeg sætter tænding på kører trim motoren konstant, den kan godt dreje starteren rundt og det ser også ud til at den får benzin men ingen gnist...

Den står i frigear og "dødmandsknappen" har jeg masseret og smurt med WD40

Nogen forslag til hvad H..... der er galt? Måske nogen med et billede over startrelæ/starter, så jeg kan se hvordan de ledninger normalt sidder?

Motoren er en 2004 model 50PT4S


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mariner 50 hk - 4 takt startproblemer..
  • #1   16. mar 2013 ja mit forslag .. er at du køre tilbage til det værksted som har haft den under behandling . og får dem til at lave den.....så den godt på dba

    men alt dit el .. skulle have været badet i noget som holder korrosionen væk.. dette er måske ikke gjort tilstrækkeligt og derfor har du nu en masse elfejl


  • Heine A
    Heine A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   16. mar 2013 Samtlige stik har været skilt ad og korrosion beskyttet, der er ingen tegn på aflejringer nogen steder og iøvrigt er det Ringkøbing fjord den har været i, det er meget minimalt hvad der er af salt der... smiley Det er sikkert en eller anden dum lille ting, som jeg ikke lige er opmærksom på... Og så er det koldt på "det udendørs værksted" her i det danske forår...

  • Heine A
    Heine A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   16. mar 2013 Mekanikles: Du ved vel ikke hvor jeg kan finde et lednings diagram, bare over hvad der skal have strøm ved startrelæ og videre derfra? smiley

  • #4   16. mar 2013 desværre men kan gå ud og kikke på min egen 60hk i morgen eftermiddag.. evt tage et par billeder

  • Heine A
    Heine A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   16. mar 2013 Det kunne være en stor hjælp... Ellers må jeg få værkstedet til at komme her, den står på stativ udenfor mit fyrrum, han har jo så han kan sætte computeren til prøvestikket... Det er bare endnu en udgift og mit "bådeventyr" har allerede kostet mig rigeligt! smiley

  • #6   17. mar 2013 har nu taget nogle billeder ..send evt en mail adr i pb så kan jeg sende dem

  • Heine A
    Heine A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   28. mar 2013 Mekanikles: Ups, det må du sgu meget undskylde, at jeg ikke kom online efterfølgende... Jeg solgte motoren samme aften som den var... Og efter der blev skiftet kill-switch og tændingskontakt spinder motoren som en mis... Tusinde tak for din indsats! smiley

  • #8   28. mar 2013 bare iorden

Kommentér på:
Mariner 50 hk - 4 takt startproblemer..

Annonce