{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Oliespild 2 takt {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en 2 takt Suzuki 30 hk påhængsmotor fra 06 som har fået lavet service (impeller, gearolie og smurt op) og har været i vandet en gang siden.

Nu har jeg opdaget at der ligger en pæn portion olie på fliserne under drevet, skal siges den har stået på trailer siden sidste tur på vandet for godt 1 måned siden.
Det er ligesom om at hele højre side af benet er sølet ind fra midten og ned.

Nogen gode ideer på hvad for en olie der løber og måske hvorfor?
PFT tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Oliespild 2 takt
  • #1   8. maj 2019 Hiv toppen af og se om der er en slange der er blevet utæt?

  • #2   10. maj 2019 En 2-takter savler altså lidt, dvs. hvis du "koldstarter" din motor når du er kommet hjem med vand mufflers på benet. Får du lige som choker funktionen igen og lidt afhængig af din olie % vil der være lidt "savl" fra udstødnings portene, og derfor kan der godt sive lidt olie ud der. prøv at følge olien tilbage til der hvor det kommer fra, og se om ikke det er fra udstødningen det kommer fra.
    Det er jo ikke en nymodens bil med filter både her og der, så desværre du har lidt mere olie spild fra disse ældre motrere. Men jeg mener at marine 2takts olien er beregnet til at være nedbrydelig og "miliøvenlig". Det håber jeg den er!.


Kommentér på:
Oliespild 2 takt

Annonce