{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.133 visninger | Oprettet:

impeller skift gik åbenbart galt. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet impeller på min 9,9 hk evinrude... inden jeg skiftede den gik den som en drøm, men nu skal jeg stå og hive og trække i den før at den gider at starte. og så kan den kun holde sig i gang i et par min. Er der nogen der har nogen anelse om hvad der kan være gået galt. forstår det seriøst ikke...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  impeller skift gik åbenbart galt.
  • #1   26. mar 2013 tjek lige om der er vand på tændrør, så vidt jeg husker havde du en brækket bolt i topstykket

• #2   26. mar 2013 det havde jeg nemlig... men det er der ikke... havde den tændt inden jeg skiftede impellern, og der kørte den som en drøm...

• #4   26. mar 2013 der er ikke vand i cylinderen. det virker som om det er noget med benzintilførslen, den starter igen hvis man pumper på bolten efter den er gået ud.

• #5   26. mar 2013 så er din benzinpumpe nok defekt

• #6   26. mar 2013 har vist en liggende hvis det er

• #8   26. mar 2013 Der var åbnet for lufthullet. Er vi enige om at en benzin pumpe blir drevet af vaccum fra motoren. Og i og med at den blir defekt fra den ene dag til den anden er jeg sq nervøs for at der er noget inde i motoren som skal lave vaccum der er gået i stykker.
    Lars t. Hvad skal du ha for den hvis det er.

• #9   27. mar 2013 En ting som måske også kunne være brugbar Info er at der er begyndt at komme helt vildt mange bobler ud nede ved udstødningshullet forest på benet. Det gjorde der heller ikke før.

• #10   28. mar 2013 Er det den rigtige impeller du har brugt? Som du selv har set sidder impelleren på trækakslen til gearbenet, så hvis impelleren exempelvis er for stor til impellerhuset, kan der måske være for meget modstand.

• #11   28. mar 2013 nej nej svend enten kan den være der eller osse kan den ikke... det har ikke noget at sige i pumpe huset

skild den ad igen og sammel det rigtigt denne gang... du kan evt have sat benet på uden at røret har ramt hullet i pumpehuset

• #12   28. mar 2013 Det passer ikke. Palby sælger en uoriginal impeller til Suzuki 115 og der er et blad mere på den end den originale. Hvis den skal monteres i pumpuhuset (hvilket jeg ikke har gjort, men sat original i istedet) så skal den virkerlig presses i.
    Det har måske ikke noget at sige på en 115 da den har rigeligt med moment, men på en 9,9´er kan det sagtens være afgørende.

Men jeg er enig med dig i at det skal skilles ad igen og så få det samles rigtigt.

• #13   28. mar 2013 jeg har købt impellern ved en en evinrude forhandler ( kegnæs både ) så det er den rigtige, havde også den gamle med som model. men ja det kan godt være at pumpehuset ikke har ramt messingrøret rigtigt. Men når den køre kommer der en hel masse vand ud af udstødningshullet i toppen, sp tror det ikke... og et problem i kølesystemet kan vel heller ikke ha indvirkning på om den vil køre ordenligt kan det. Status pt er at den slet ikke vil starte nu. på et tidspunkt i går kørte den rigtig fint, bortset fra at det var som om den hoppede over nogle gange ( det gav et ryk hele motoren ) så jeg tog tændrørerne ud, og de lugtede begge af uforbrændt benzin og var våde. Så jeg tog en stålbørste og rensede dem, blæste dem i gennem og satte dem i. og nu vil den slet ikke starte...Føler lidt igen at det er som at rode i en lort. jo mere man roder jo mere går der galt...Det ender sikkert med at blive sidste sommer om igen. 2 dage på vandet og 12 uger med hovedet i motor smiley

• #14   28. mar 2013 ps. hvordan tjekker jeg om benzin pumpen virker... er det at demontere benzin tilførslen til carburator og tørne, og så se om der kommer benzin ud af slangen..

• #15   28. mar 2013 hvis det vælter ud med vand i udstødningshullet... så sidder det rør forkert. og den trækker osse vand ind i cylinderen baglæns hvis du er meget uheldig..
    med hensyn til din pumpe..ja du tørner den og holder evt en finger løst over afg slangen den bør kunne lave lidt overtryk.

• #16   28. mar 2013 der kommer vand ud hvor der på billedet kommer olie ud. inden jeg gjorde noget kom der lidt vand ud der som jeg tror der skal. men nu vælter det pludselig ud... og så tænker jeg bare. hvis vandet ikke kommer op i røret i benet, hvordan kan det så komme ud helt der oppe...
    Det er ikke min motor, men et billede jeg lige har lånt. Håber jeg da man må...

profilbillede
  • #17   28. mar 2013 Jeg har intet bud som ikke er nævnt, men, jeg har selv prøvet, at min pumpebold gik, fra kl 21 om aftenen, til næste morgen kl 10. Så det kan faktisk lade sig gøre. Den var ikke tydeligt ødelagt. Så det kan sagtens være den, selvom det ville være et sammentræf..

• #18   28. mar 2013 min pumpebold er fra sidste sommer, og i og med den ikke har været på vandet pga ødelagt motor tror jeg ikke det er den. men min benzin slange er til gengæld hård som sten, og har også tænkt lidt på o-ringen i selve benzin studsen til motoren.

• #19   28. mar 2013 hvis impellerhuset ikke er monteret korrekt på vandrøret. så fylder den bare benet op med vand. og derefter kommer det ud alle vegne..( læs ) dit øvre udstødningshul

• #20   29. mar 2013 har lige haft min benzin pumpe skilt ad, og det viser sif at den ene check ventil har det lidt svært. har læst at man ikke må kunne puste luft gennem udgangs studsen men man må kunne puste luft gennem indgangs studsen. som den er lige nu vil check ventilen gerne aktivere så der kun kommer luft den ene vej. men hvis man holder trykket lang tid nok i udgangs hullet, så kan man godt mærke at det lige så stille siver ud... ved ikke om det indikere at benzin pumpen er færdig. smiley

• #21   29. mar 2013 den er ihvert fald slidt

• #22   29. mar 2013 det var dejligt at finde ud af det smiley ville du turde at købe en brugt, eller skal man tage sådan en fra ny. og lige en anden ting også, jeg rensede tændrørene med en stål børste, og efter det kunne jeg slet ikke få gang i den, undersøgte ikke nærmere om der var gnist da jeg bare skulle væk fra den. men kan de godt gå i stykker af stålbørste rens smiley tusind tak for alle svarene indtil videre, det har virkelig været en god hjælp

• #23   29. mar 2013 afstanden mellem elektroderne skal være ca 0,6mm men dine tændspoler bør kunne lave mindst 2mm gnist..gerne mere.
    du kan godt købe en brugt , bare prisen er rigtig

• #25   29. mar 2013 Jeg skal ha hjælp af en til at teste gnisten. Så jeg tror jeg kigger på det på søndag. Da nu går det hele op i påske frokost og druk :). Men jeg vender tilbage når jeg har kigget på det.

• #26   29. mar 2013 Jeg ville godt nok sende den motor til evigt hvile med de problemer og samtidig med det manglende gevind til toppen smiley

• #27   30. mar 2013 hvis du ser videoen hvordan den kørte for 14 dage siden ville du no ikke sende den til evig hvile..

• #28   30. mar 2013 Og det manglende gevind til toppen kan jo meget hurtigt fikses med en helicoil hvis det skulle gå helt galt. Men den er tæt og gir god compression.

• #29   30. mar 2013 Er ked af at sige det... men så skal du nok få lavet den helicoil. Vand kommer ind de mærkligste steder

• #30   30. mar 2013 update. har lige skildt det hele ad igen. og det viste sig at kobber røret ikke havde ramt hullet i impeller huset. fik det bøjet hen og sat det ordenligt sammen. Gik hele tændings systemet igennem og renset alle ledniger til stel. justerede tændrørerne så de havde en åbning på 0,8 mm efter min manual.
    Den startede i første huk og der kommer en rigtig fin kølestråle ud af køle indikatoren. Den har det stadig med at lave en missfire en gang i mellem, det kan jeg se på at den køre fint og så laver den lige et lille hak en gang i mellem, men for at være ærlig er jeg slet ikke sikker på at tomgangs skruen er justeret rigtigt. så det næste er at justere tomgangs skruen og så montere nye tændrør bare for at være god ved den. smiley hvis i har andre teorier om hvorfor den kan lave de små missfire høre jeg dem meget gerne.

• #31   30. mar 2013 Tillykke med at du har fundet fejlen. Misfire kan være for mager blanding. Stil skruen en halv omgang ud.

• #33   30. mar 2013 Vil det sige at hvis misfire ikke er så slem at den går ud af det så er det ikke noget der er skadeligt for den.

• #34   30. mar 2013 det kan være skadeligt for dine membraner men det er i greelle tilfælde.. havde en 25hk som direkte skød bagud pga for mager blanding..den tog ikke skade

Kommentér på:
impeller skift gik åbenbart galt.

Annonce