{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.667 visninger | Oprettet:

Nye impeller? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg hsr lige hivet denne impel ud af min 15 HK Yamaha motor, vi købte den sidste ør og har brugt motoren hele sidste sommer. Kølestrålen var ikke synderligt kraftigt da vi sejlede, og jeg aner ikke hvornår den sidst er skiftet. Nogle som ved om den skal skiftes ud, eller om den kam klare en sæson mere. Grundet det jeg tror at de skal skiftes, er at kølerstrålen ikke er kraftig.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nye impeller?
  • #1   11. maj 2019

    profilbillede
  • jan g
    jan g Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #2   11. maj 2019 ny i nu hvor den er skilt ad.
    den ser lidt træt ud, så andet kan ikke betale sig.


  • #3   11. maj 2019 Ny i hvert andet /tredje år, skifter selv mine Impeller
    Hvert tredje år..


  • #4   11. maj 2019 Hvis jeg skifter impellen, har jeg set nogle bruger smørefedt. Er det en nødvendighed eller kan man bruge brun sæbe osv?

  • #6   11. maj 2019 Bolte/møtrikker må godt få lidt marine fedt, så er det også til at skille ad en anden gang...

  • #7   11. maj 2019 Pas på ikke at smøre for meget på, en LILLE BITTE smule på kanten af vinger og på de flader der har kontakt ved akslen.... men ikke meget .. det er starten på kølesystemet og fedt klumper er ikke så smart i de små rør og slanger, selvfølgelig vil de nok blive spulet ud.. men alligevel

  • #8   11. maj 2019 Tror i godt at brun sæbe vil være fint, da jeg ikke har fedt. Eller vil det være dumt?

  • #10   11. maj 2019 Hvad skal smøres engang om året, ved ikke hvad det er? Er ny i mekanik på påhængsmotore

  • #11   12. maj 2019 der sidder nogle smørenipler på bla motorbenet hvor den drejer, de skal smøres jævnligt så det kan dreje frit og ubesværet, hvis der kommer vand ind der, ja så kan du få problemer ( dyre problemer, der vil helt sikkert være ting der sidder ret godt fast som kan kræve et ret stort arbejde ).
    Men skaf en manual over din motor, der er alt service arbejde skrevet ind som du selv skal lave og hvis du ikke har 10 tommel finger så en værksteds manual over din motor...
    Så er du klædt godt på til at takle lidt gør det selv...
    Men hvis du kender en der kan hjælpe der har lidt forstand på noget så basalt som et lille service, så vil det være en god ide at se ham over skuldren når han/hun laver service ...... ellers læs de bøger om din motor... ellers kan det hurtigt blive mange indlæg herinde hvis du allerede skal spørge om smøre steder og hvad det er ....
    SÅÅÅÅÅÅ fat bøger og sæt dig ved siden af motoren og læs og kig...


  • #12   12. maj 2019 Vil lige sige undskyld.... det lyder måske forkert det jeg har skrevet....
    DU har gjort det helt RIGTIGE ved at spørge om tingende inden du gør noget smiley
    Så det jeg har skrevet er INGEN kritik af det..
    Det er fedt at du vil selv, og man spare en hel del i arbejds løn ved at klare det selv, men det vil være dig en kæmpe hjælp/støtte at du kender din motor ... derfor bøger og læsning.
    Man KAN / OG GØR DET lave fejl ( selv faglærte laver fejl... såååå nu får jeg hug he he ) og på vandet SKAL motor og båd bare virke 100%... ( man står jo ikke bare ud og skubber, eller parkerer for at få den hentet sener smiley )
    Så held og lykke ... håber der er nogen der vil/kan hjælpe/lære dig det mest grundlæggende inden for at servicere/holde sin motor så dine ture på vandet bliver positive og sjove.... smiley


  • #13   18. maj 2019 enig med steen. skifter hvert 3 år. måske oftere hvis du sejler meget på lavt vand(der kommer sand med i kølvandet) jeg plejer at bruge alm opvaskemiddel ved montering af impeller. hvis der ikke er sprækker i gummi og den er rimelig blød kan du reelt godt bruge den en sæson mere, men nu er den jo ude og en ny koster under 200.
    ang smøring af resten af så køb en tube marinefedt og en fedtsprøjte, jeg gør åbenbart modsat de fleste herinde for jeg servicerer den inden jeg stiller væk om efteråret istedet for om foråret, hvor man har travlt med hus og haven osv, og båden egentlig bare skal virke når man vil ud. der ligger masser af video guides på youtube til forskellige service opgaver, du kan få glæde af. jeg vil anbefale at følge ham der hedder dangar marine


Kommentér på:
Nye impeller?

Annonce