{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.791 visninger | Oprettet:

Volvo Penta Drev {{forumTopicSubject}}

Hej. Vi har en 25 fods weekendcruiser med en 5,0 GXI Volvo Penta med 270 hk, med et DPS drev. Båden er fra 2008 har kun været i vandet i 2 sæsoner, og sejlet 70 timer samlet. Hvornår og hvad skal der laves i forbindelse med et eftersyn på drevet, hvis der overhovedet skal laves eftersyn. Er der nogen der har erfaring med dette? smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo Penta Drev
  • #1   5. apr 2013 Selvfølgelig skal der laves eftersyn.. Kør drevet op og tjek standen på dine bælge.. Og jeg skifter impeller og olie hvert forår.. Eller som minimum tjekker jeg impeller og skifter olien..

  • #2   5. apr 2013 Ps: der er ikke impeller i volvo drevet

  • #3   5. apr 2013 P. 112 Marine Service: Vi ved skam godt der skal laves eftersyn! Bare hvad der var mest hensigtsmæssigt og gøre smiley

  • #4   6. apr 2013 Det er nu engang sådan det du har skrevet forstås.. Og Casper den skal stadig tjekkes/skiftes selvom den sidder på motoren på Volvo smiley Andreas Som sagt skifter jeg olie hvert forår samt impeller hvert forår alt afhængig af standen på den. Bælge skifter jeg hvert anden eller tredje år også afhængig af standen. Kan ses nogenlunde tydeligt ved at trimme drevet op..

  • #5   6. apr 2013 P 112 Marine Service:
    Fint indlæg og efter foreskrifterne.


  • #6   6. apr 2013 jeg forstår ikke lige hvorfor folk først skifter deres olie om foråret. mit bliver ALTID skiftet sammen med vinter konseveringen,. Drevet og motor har da ikke særlig godt af at stå med evt vand i olie i 6 måneder, samt man har hele vinteren til at udbedre evt skader .
    måske bare mig som er galt på den ??


  • #8   6. apr 2013 min far er ved at resturrere en gammel opel kaptain fra 1939, som ikke har været startet de sidste 27 år, og da olien blev tappet af den var den selvfølgelig sort men ingen spor af vand, sådan har det været på mange af de biler som han har lavet gennem tiden. så har lidt svært ved at tro at stilstand vil skabe kondensvand i motoren.
    Det jeg mente med indlæget var, at hvis du har en def oliekøle, toppakning eller maniford/riser, så ville motoren stå hele vinteren med en vand/olie blanding som bestemt ikke er sundt.
    En båd som ligger fast i vandet har også større sandsynlighed for at en smule vand trækker ved kardang gummiet og dette vil også stå og tærer unødigt på kardangen og trompet lejer.
    på min gamle norcapp blev drevet afmonteret ved vinter konseveringen både for at servicere, men også for at kontrolere at alt var ok, Det tager ca 30 min at afmontere hvis det er vel smurt, og det er rigtig nemt hvis det bliver bliver gjort en gang om året


Kommentér på:
Volvo Penta Drev

Annonce