2.791 visninger
|
Oprettet:
Volvo Penta Drev {{forumTopicSubject}}
Hej. Vi har en 25 fods weekendcruiser med en 5,0 GXI Volvo Penta med 270 hk, med et DPS drev. Båden er fra 2008 har kun været i vandet i 2 sæsoner, og sejlet 70 timer samlet. Hvornår og hvad skal der laves i forbindelse med et eftersyn på drevet, hvis der overhovedet skal laves eftersyn. Er der nogen der har erfaring med dette?
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 40 Svar: 706
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 22 Både: 1 Emner: 14 Svar: 38
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 15
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 40 Svar: 706
maj 2008
Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.946
Fint indlæg og efter foreskrifterne.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
måske bare mig som er galt på den ??
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
Det jeg mente med indlæget var, at hvis du har en def oliekøle, toppakning eller maniford/riser, så ville motoren stå hele vinteren med en vand/olie blanding som bestemt ikke er sundt.
En båd som ligger fast i vandet har også større sandsynlighed for at en smule vand trækker ved kardang gummiet og dette vil også stå og tærer unødigt på kardangen og trompet lejer.
på min gamle norcapp blev drevet afmonteret ved vinter konseveringen både for at servicere, men også for at kontrolere at alt var ok, Det tager ca 30 min at afmontere hvis det er vel smurt, og det er rigtig nemt hvis det bliver bliver gjort en gang om året
Volvo Penta Drev