{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

HILFE.. Min 8 hk 2 takt Yamaha fra 95 vil ikke starte efter køb og test af den på land. {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en lille Limbo 12 fod med sådan en motor her på.

Testede den med sælger i en stor balje med vand og den startede med det samme. Den har ikke kørt i over et år, men den lød fint og tog lortet bag på bilen.

Trak i snoren hjemme og den startede med det samme, slukkede den da jeg ikke ikke havde køling på.

Næste dag i vandet og den startede i 2 sek og så var den ellers død. smiley
Har skiftet benzinslange som det eneste som passer til motor, købt i biltema.

Der masser gnist og våde tændrør, så det ligner den får for meget benzin, men den får i det mindste benzin.
Har skilt kaburator ad og renset den med bremserens og trykluft den så fin ud og har haft alle dyser osv ude af den.

Den kan starte med benzinstart kortvarigt direkte i indsugningen.
Hvad faen kan der være galt?

Underligt det bare kørte fint ved test og nu er helt død, kan godt mærke der er trukket i den snor nu smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  HILFE.. Min 8 hk 2 takt Yamaha fra 95 vil ikke starte efter køb og test af den på land.
  • #2   15. maj 2019 Sæt den til side... drik dig i hegnet til i morgen og jeg tænker den starter efter du har pumpet lidt på boldten...

  • #3   15. maj 2019 Der kommer lidt vand ud af den ene cylinder når man har taget rørene ud.

    Nu har jeg pustet luft i, og tjekket gnisten, den virker som om den forsvinder periodisk så der er gnist på det kabel fra tændspolen mere end det andet og har byttet rundt på rør for at se om der forskel.

    Ved ikke om det hjælper at købe nye.. BR7HS har de da i Tsvansen kan jeg se så det vel et forsøg værd.?



    profilbillede
  • #4   15. maj 2019

    profilbillede
  • #5   15. maj 2019

    profilbillede
  • #7   15. maj 2019 Have prøvet med nye tændrør og en smule wd40 i den cyll. Der er vand i.. og ellers set om du ik ku hive den igang..

  • #8   16. maj 2019 Hvad gør man så Jens? Men den starter jo med benzin start direkte i indsugningen?

  • #9   16. maj 2019 Hvis vand i en af cyl, så tyder det på defekt toppakning. Nem at skifte, https://www.youtube.com/watch?v=NVLHJSuVHA4 Du kan jo være heldig, at det er gammel kondensvand du fandt i den cyl, så start da med nye tændrør, og se om ikke det er løsningen. De gamle rør ser jo også ud til, at de er tusse gamle.

  • #10   16. maj 2019 Nye rør hjalp ikke.. smiley
    Ville der hvis en toppakning var gået ikke bare komme emn masse hvid røg?
    Den ville vel starte alligevel?


  • #11   16. maj 2019 Hvis det er en årgang 1995 så er der ikke noget topstykke på den motor. Der er et topdæksel ind til vandkammeret. Cylinder og top er ud i et.
    Der kan være tale om en gennem tæring i sidedækslet på siden af cylinder


  • #12   16. maj 2019 Andre dejligt med viden fra en som kender til det.. Jeg aner intet om bådmotorer den sidste jeg havde var en 7.4L MPI og der lå jeg også og sloges med alt muligt lort. smiley

  • #13   17. maj 2019 Gamle tændrør kan godt gniste når de ude af motoren, men det betyder ikke at de gør det når de er monteret i motoren, og er under tryk. Også selv om de ser "pæne" og rene ud. Og dine tændrør har meget tæring udenpå, som også kan have bredt sig til det indvendige.
    Så nye i !!


  • #14   18. maj 2019 du har ikke vendt den nye benzinslange baglæns vel. der er pil på bolden?
    hvis det er saltvand du har i cylinderen har du et problem. så er det af med sidekassen og se om pakninger osv er i orden. der skal vist også sidde noget tærezink derinde og hvis det er væk ja så tærer blokken altså.
    gammel benzin nebrydes også og bliver en mærlig blanding og hvis du har haft kondens i tanken kan du godt have fået nogen vand med.
    hvis den kan starte på æter(diesel og benzin start) får den ikke nok benzin, giv den en snaps direkte i cylindre inden du sætter tændrør i og hiver i snoren


  • #15   22. maj 2019 Steffen.. Lyder som om der lidt at prøve at teste, er nu meget sikker på slangen sidder korrekt.. Tanken er desuden med helt frisk benzin og olie.. Håber ikke blandingen kan være skyld i noget.. Skulle meget gerne ha fået 2% olie.. smiley

    Må prøve med en snaps i cylinder, troede bare man druknede den, og det derfor tændrør er våde når man tjekker dem.. smiley


  • #16   22. maj 2019 Tændrør på en ældre totakter kan altså godt se lidt våde ud, men det kan skyldes olien som er i benzinen. Specielt hvis man sejler i tomgang bliver de våde, hvis man skal have et tørt 2takts tændrør skal man sejle fuld gas et stykke tid, med hurtig stop, hvis man skal se et tørt tændrør.

  • #17   22. maj 2019 Det er vel ikke sådan at du er kommet til at bytte om på tændrørs-hætterne??
    smiley smiley


  • #18   27. maj 2019 Jeg Har prøvet at bytte rundt på hætterne også.
    Det må tændingen den er gal med tænker jeg


  • #20   7. jun 2019 Vi har 2 tanke og den ene var tom, og den fyldte vi og skiftede benzin slange, men tanken har åbenbart være så snavset at benzinen var for beskidt til at kunne bruges.

    Så den er renest og frisk benzin så startede den igen. :-0


Kommentér på:
HILFE.. Min 8 hk 2 takt Yamaha fra 95 vil ikke starte efter køb og test af den på land.

Annonce