{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor ryger i tomgang
  • Joachim B
    Joachim B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
    #1   30. apr 2013 Min udenbords gør det samme.. så den følger jeg lige med på smiley

  • #2   30. apr 2013 der er meget nomal de ryger lidt i tomgang. og mest når de er kolde...

  • #3   30. apr 2013 Så meget skal den heller ikke ryge, heller ikke når den er kold. Det tyder på ventil pakninger er blevet hårde, så kan de ikke holde tæt længere.

  • Jacob H
    Jacob H Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 43
    #5   30. apr 2013 I profilen står der han fik nye topstykker i 2010, så mit bud er en eller flere skraberinge der er defekte.

  • #6   1. maj 2013 Motoren er ferskvands kølet,og har stået på land i 1.5 år men er blevet started op af og til uden at den har røget så meget, der har været en mekaniker forbi og skruet på tomgangs skuen tror i det kan været det, vandet i ferskvandet køllingen er helt brunt
    og temperatur bliver ikke særligt høj med føles høj nå jeg rør ved den


  • #7   1. maj 2013 kan jeg sejle med det uden at det skader mere eller skal jeg vente med at starte den op mere før jeg kan finde en der har forstand på det, er der en som har lyst at komme og kigge på mod betalling, den ligger i svanemøllen havn


  • #8   1. maj 2013 kunde godt tyde på dårlige pareplyer ved ventil stammerne, eller hvis du er uheldig en knækket olie skrabering på et af stemplerne.
    Har du skiftet olien til en anden slags, end den som den plejer at køre på??

    Jeg har selv oplevet at min boxer 2.8 hdi begyndte at ryge/og bruge 4L olie på 14 dage efter at have skiftet til castrol magnetic olie, efter at skifte olien tilbage til den gamle type kører den igen 25-30000 km uden at bruge noget olie det samme gælder for min 406,

    Din termostat kunde godt være problemet med kølingen ( den skal begynde at åbne ved 62 grader på en saltvandskølet motor) temperaturen er er stemplet ind i termostaten.
    Du kan let tjekke om den virker ved at komme den i en gryde med vand sammen med et termometer.
    Hvornår er kølervæsken sidst blevet skiftet??


  • #9   4. maj 2013 Hej alle

    Tror jeg skal have en kompressionstest før jeg kommer ud og sejle

    kan man bruge en kompressionstester fra Harral Nyborg eller skal jeg ringe
    efter en mekaniker.

    Håber at det bare er eb for fed blanding


  • #10   4. maj 2013 Er der en som har lyst til komme og kigge på den og lave en kompression test, den ligger i svanemøllen havn i København

    mod betaling selvføling .

    Mvh

    Allan

    tlf. 61629676


  • #11   4. maj 2013 du kan ikke se om du har en knækket olie skrabering eller pareplyer ved at lave en komprationstest. kender ikke til testeren fra harald, men har selv en fra biltema til ca 400 kr og den virker fint til hobby brug.
    Har du selv lavet olie service på den her til foråret??, kan se at du lige har købt båden, hvad siger tidliger ejer til at den ryger meget i tomgang.
    Hvorfor er der blevet justeret på blandingen??


  • #12   6. maj 2013 Hej alle

    Så er der lavet kompressions prøven, alle prøver viste i mellem 10,5 til 10,9

    Alle tændrør så fine ud, men vandet i køleren var næsten væk, hvor kan det løbe hen
    er der en pakning et sted eller ? ,

    Har fyldt vand på og starte den og køre ok kunne ikke se at den tabte vand

    den lyder ok se her http://www.youtube.com/watch?v=Lsz9wZ15am4

    Mvh

    Allan


  • #13   24. maj 2013 Hej alle

    Så har mekkanikkeren været og kigge på det,

    Det var pakningerne mellem manifolden der var utæt,
    så nu køre den helt fint uden så meget røg

    tak til alle for deres hjælp

    Mvh

    Allan


  • #14   25. maj 2013 lige hvordan den sejler efter ref

    http://www.youtube.com/watch?v=CaflVotAtuE&feature=youtu.be


Kommentér på:
Motor ryger i tomgang

Annonce