1.399 visninger
|
Oprettet:
Benzinslanger {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en jolle med rum til benzintanken bag i. Se billede
Siden den var ny (for et år siden) har det altid lugtet af benzin i rummet, trods et stort hul til slangen, og låget er jo ikke lufttæt. Kan det virkeligt passe?
Både låget og skruen er skruet stramt.
Kan lynkoblingen være utæt ?
Jeg ønsker at afkorte benzinslangen fra bolden og op til motoren.
Er det godt nok med en kabelbinder eller to ?, eller hvad skal man bruge, for at få disse benzinslanger tætte ?
Mvh Allan
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Der er jo en udluftning i tankdækslet som jo står åben for at der ikke kommer undertryk i tanken, den er nok årsagen til "duften" , men den skal jo stå åben, ellers bliver det en kort tur
Men nu ved vi jo ikke hvad båd du har, så evt folk med samme båd kan sige hvor det vil være smart at sætte sådan en anordning.... såååå evt opret eller fortæl hvad du har.... udover en tank der lugter
dec 2017
Følger: 16 Følgere: 49 Emner: 15 Svar: 54
Udluftningsstudsen er lukket stramt. Når den har stået ubrugt i flere uger, så lugter rummet stadig af benzin.
Inden jeg starter åbner jeg udluftningsstudsen.
Nogle siger, at de spændbånd, der er monteret fra ny, ikke er gode nok ?
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Slangerne er formentlig produceret i Kina, fordi vi helst vil købe tingene til den billigste pris. Så får vi desværre ikke den kvalitet, der var dengang tingen blev produceret i Europa. Jo hvis du spørger leverandøren, siger han selvfølgelig, at det er helt den samme kvalitet. Det er fordi at det er vedtaget ved lov på direktionsgangen, at sådan er det, men alle ved godt at det ikke er det samme. Men bare det er billigt så er alle glade, Det er lidt lige som "religion", når "præsten siger, at sådan er det", så må det jo være rigtigt.
Bare en lille irretierations bemærkning fra min side, fordi jeg syntes at tingen fra Kina ikke helt har kvaliteten med sig. Og det er sku svært at finde en leverandør der også sælger en ordentlig kvalitets benzinslange. Jo jo slangen er da tæt, sådan da!, og levetiden syntes jeg også er reduceret. Jeg købte for nogle år siden en motor til renovering, hvorpå der sad et stykke slange som var af ældre dato, men kvaliteten var fantastisk, når jeg havde skåret den ren var den lige som ny. Desværre var der kun 1.5meter.
En tænkt benzinslange test:
Prøv at lave en test hvor man propper et stykke slange af i den ene ende så den er tæt. hæld lidt benzin i slange stykket (ikke helt fyldt, lidt luft til ekspantion), og prop det forsvarligt af i den anden ende. Vask slangen af i bremse rens, til der ikke er benzin udv. længere, og put den nu i en lille spand med et tæt låg. Lad den stå en 2-4uger, tag låget af mens du har næsen nede der hvor du åbner spanden. !?!
Jeg syntes selv at det lugter, selvom man prøver alt for at undgå benzin lugt i lukkede rum.
Det er bare min mening,,,,,
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
jeg plejer at tage benzin slangen af på tanken
Benzinslanger