1.069 visninger
|
Oprettet:
DVB-T usb stick {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Sidste år monterede jeg tv i båden og monterede ligeledes en Glomex Avior VT300 antenne. Jeg syntes nu ikke at det har været noget særlig godt signal vi har modtaget på tv'et, mildest talt elendigt. Nogen gange kan vi finde en enkelt kanal, hvor billedet er nogenlunde, men så er der periodiske udfald/frysning af billedet.
Nu har jeg læst lidt om at man kan bruge et DVB-T usb stik til sin pc og modtage tv-signal der i gennem.
Er der nogen der har erfaring med sådan en tingest og er det noget der virker og er der nogle der er bedre end andre?
Mvh. - Allan
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
aug 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Har du fundet en løsning på problemet.
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 46 Svar: 68
Nej, ikke endnu.
De sidste par gange jeg har været nede i båden, har signalet været nogenlunde, dvs. at der er et rigtigt fint billede, men pludselig fryser billedet og forsvinder i 5 - 10 sek. og nogen gange lidt mere.
Mit tv sidder på et beslag, så jeg kan trække det ud og dreje det90° rundt til hver side. Problemet er faktisk størst, når jeg har trukket det ud og drejer det.
Jeg har en kollega der har arbejdet meget med radiosignaler, så jeg prøver lige at høre ham.
Kan han fortælle noget interessant og evt. anbefale et eller andet, så vender jeg lige tilbage.
Mvh. - Allan
aug 2007
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 8 Svar: 212
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 46 Svar: 68
Nej det er ikke boxerkort jeg har, det er kun de få kanaler jeg kan modtage uden sådan et kort og andet, som jeg kan modtage.
Jeg syntes faktisk at det er for dyrt, i forhold til hvor meget tv vi ser i båden og som jeg kunne se, så binder man sig for min. et år.
Men som du, der har boxer derhjemme, så er det jo en super fed måde at få det med i båden.
Mvh. - Allan
aug 2007
DVB-T usb stick