{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.104 visninger | Oprettet:

Lapning af RIB (utæt Lap) {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri

Jeg har en Rib båd som er utæt 4 små steder ved en gammel lap. (Se billede) utætheden er lille så man kan godt sejle en hel dag, men dog laver den bobler når man sprøjter sæbevand på. Jeg har tænkt på om man mon kan prøve at putte noget lim ned der hvor utætheden er? (Har noget Lim som man bruger til at lappe både med)Eller skal hele lappen af og hvordan gøres det?

På forhånd tak for hjælpen 😃

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lapning af RIB (utæt Lap)
  • #1   25. jun 2019 Det er dette lim jeg har. Tænker at give det flere lag rundt langs kanten?

profilbillede
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #2   26. jun 2019 Jeg ville prøve at sprøjte lim i hullerne med en lille kanyle ellers tror jeg den gamle skal fjernes

• #3   26. jun 2019 Hvis det skal holde ! ! så er "lappe smiley smiley " løsning ikke godt smiley smiley
    Kunne ikke dy mig ... sorry
    Brug den tid og det besvær det er til at pille den gamle af og gør det ordentligt, så har du også fred i sindet og VED det er gjort rigtigt og sikkert også holder bedre, er der først udslip ved kanten .. ja så har den jo helt sikkert sluppet inde under lappen også, og hvor meget ved man jo ikke før man har set under lap.
    Ved ikke om det er dig der har sat den på ! måske er den liiiige lille nok til at dække en evt revne smiley og ikke kun et lille hul.

• #4   26. jun 2019 Det ser egentlig underligt ud den lap ! ! !
    Ser ud som om at der er en lang pølse af lim under den, og så er det jo ikke spredt jævnt over det hele.
    ( eller er der ingen luft i på foto )

• #5   26. jun 2019 Den sad på båden da jeg købte den. Hvordan hulen får man sådan en lap af? (Varmeblæser eller ?) det kan godt være at den skal helt af 😓

• #6   26. jun 2019 Mange tak for alle rådene forresten! smiley

Kommentér på:
Lapning af RIB (utæt Lap)

Annonce