{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Per H
Per H
Tilmeldt:
10. maj 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hjælp til garmin 525 {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er lidt frustreret synes jeg normalt har styr på teknik, men denne her kan jeg ikke løse.
Jeg har lige købt en brugt garmin 525, der er monteret cigarettænder stik på ledningen, når jeg sætter den til i bilen starter den op som den skal ingen problemer.
Når jeg tilslutter den cigarettænder stikket i båden vil den ikke tænde, den lille grønne diode i stikket lyser og når jeg tænder gps siger den “bip” og skærmen blinker kort og der sker ikke mere, hver gang jeg trykker på tænd får jeg “bip” lyden og skærmen blinker.
Det fortæller mig at strømmen er tilsluttet korrekt ang plus og minus.
Stikket er sat på samme udtag som ekkolod, jeg kan tænde ekkolod uden problemer, jeg har også prøvet at tage strømmen fra på ekkolod så kun gps skal have strøm fra udtag, samme problem..
Jeg gætter selv på at gps evt ikke får den power der er brug for, men ved det ikke kun et gæt.
Håber det er nogen der kan vejlede lidt.

Hilsen
Per


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til garmin 525
  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   29. jun 2019 Vil mene at + og - vender rigtigt, hvad sker der med gps hvis de vender forkert?
    Hvis der ikke sker noget kan jeg prøve at bytte rundt på + og - til gps.
    Når jeg tænder for strøm er der 13 volt på og når jeg sejler er der 14 volt.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   29. jun 2019 Har prøvet at vende polerne og det virkede ikke alt var dødt, så polerne vender rigtigt.
    Fik prøvet noget andet, jeg tændte ekkolod, når jeg så prøvede at tænde gps slukkede ekkolod.
    Jeg vil gætte på at det må betyde at gps bruger alt strøm på at tænde uden at den har strøm nok til at tænde siden ekkolod slukker?


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   5. jul 2019 det sidste du skriver virker besynderligt at noget forbrug et andet sted kan sluge alt strømmen fra en forbruger, - med mindre der er en dårlig forbindelse i dit ledningsnet / strømstik.

    Hvem har ikke prøvet det fænomen på sin trailer, hvor alt blinker når man slår blinklyset til så er det ren diskotek i lysbommen.

    kaldt “dårlig stel” strømmen finder en kattelem, den nemmeste vej udenom modstand
    Kun et gæt, ved intet om ekkolod og gbs.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #6   7. mar 2020 En opdatering, jeg valgte at lave alt el om, dvs trække nye ledninger fra batteri, herfra fordelte jeg strøm til de forskellige enheder, nu virker alt som det skal.
    Så der har været en dårlig forbindelse eller under dimensioneret ledninger.


Kommentér på:
Hjælp til garmin 525

Annonce