{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.274 visninger | Oprettet:

9.000 kr. for service på påhængsmotor? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har netop købt en båd med en 90 HK Mercury motor, som ikke har været ude og sejle i 4 år. Jeg kørte den på værksted for at de kunne checke om noget burde skiftes inden skulle ud og sejle, og jeg har netop fået en tilbagemelding der hedder at han mener den bør have et stort service, og det vil koste ca. 4.500,- i reservedele, og det samme i arbejdstid (1 dag) ...

Jeg nævnte bl.a. at jeg burde få skiftet kilerem, impeller, termostaten til vandkøling, få sat et filter på til benzinen (hvis der er vand i benzinen), tandrør, olie osv.

Det er væsentligt mere end forventet, da jeg ville tro det kostede de der 2-3000,- som man normalt kan få stort service på sin bil for.

Lyder det rimeligt? - Er der noget jeg kan undværre som ikke direkte bevirker at motoren kan blive beskadiget (så jeg kunne vente et år eller to med noget af det)?

Håber på nogle hurtige svar så jeg kan melde tilbage til dem ...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  9.000 kr. for service på påhængsmotor?
  • #2   10. jun 2013 Prisen på 2000-3000 kr. for et bilservice er ubetinget afhængig af bilfabrikat og bilmodel, og i denne pris indgår tvivlsomt reservedele som du beskriver i form af tandrem, tændrør, termostat, forfilter mv.
    Hvis du som udgangspunkt forventer, at et stort service incl. resevedele og arbejdsløn som ovenfor beskrevet, skal kunne klares for max. 2400,- kr. + moms, så bliver du slemt skuffet.
    Du kan jo også vælge at få udskiftet tandremmen på værkstedet, og klare de andre småting selv.



  • #3   10. jun 2013 Men er det nogenlunde til at finde ud af, at klare de småting selv, hvis man ikke har den store forstand på motore? ...

  • #4   10. jun 2013 Jeg kan lige tilføje at det de anbefaler at få lavet er:
    Termostat
    Impeller
    Impeller pumpe
    Olie
    Oliefilter
    Tændrør
    Zinkanoder (3 forskellige slags)
    Gearolie
    Brændstoffilter
    Vandudskilningsfilter på brændstof
    Tandrem

    Jeg ville meget gerne vide hvilke ting I mener man kan klare selv, uden at have den store erfaring - og med det mener jeg, at det er så ligetil at man kan se hvordan den eksisterende del sidder, og udskifte den med en ny ved at sætte tingene sammen på samme måde - og uden det kræver specialværktøj smiley - Evt. med hjælp fra en youtube video eller lignende...


  • #5   10. jun 2013 5-6000 er rimeligt ..det der ligger lige i overkanten efter min mening

  • #6   10. jun 2013 Når tandremen er med er prisen god nok, der er dyrt at have båd, 2000 - 3000 kr. Rækker kun til et meget lille service på den størrelse motor når det er 4- takt.

  • #7   10. jun 2013 altså jeg ville nok skifte det hele på nær tandremmen selv. men tændrør og filtre, samt olie, og eftersyn af pumpehus og impeller(ikke sikkert det skal skiftes hvis du ikke sejler ret meget) jeg tjekker mit hvert år men skifter måske hvert 5
    zsinkanoderne er også ren bolt on og hvis de ikke er meget slidte kan du slibe overfladen ren med en stålbørste på en vinkelsliber..


  • rasmus T
    rasmus T Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 63
    #8   11. jun 2013 1 hel dag for at lave et service omg

  • #9   13. jun 2013 hvoffor skifter du ikke bare de ting selv ???????

  • #10   20. jun 2013 Synes også det lyder vildt, selvom der er mange ting, er meget af det jo noget der ingen tid tager, så hvis reservedelene er 4500 kan jeg ikke se det skulle kunne koste mere end 6000kr maks, eller har bådmekanikere en utidssvarende løn (-:

  • #11   20. jun 2013 tjaaa der er jo desværre mange plattenslagere og man finder først ud af det når man ser regningen øv øv
    du burde måske skrive navnet på det firma så andre ikke bruger ham ??
    MVH Hasse


  • #12   9. jul 2013 Jeg tænker at 4500 i arbejdsløn for en dags arbejde er lidt i overkanten. Er de 3 om at lave service? + der garanteret osse bliver tjent på salg af reservedele?
    Som hasse skriver, hvem er det du får serviceret hos?


  • #13   9. jul 2013 Hasse... der er da ikke meget plattenslageri over det tilbud manden har fået fra værkstedet! Det hele står jo sort på hvidt. Det er vel ikke unormalt at en mekaniker koster 400-500kr+ momme i timen.

    Og som Morten skriver det er dyrt at have båd!


  • #14   10. jul 2013 Att. Peter J
    Tjaaa men hvis han havde kontakter eller omc meckanikles så er jeg sikker på at prisen havde været en hel del billigere og JA det koster at have en båd men hvis man passer på sine ting så er det ikke så dyrt endda.
    MVH Hasse

    PS men jeg syntes da stadig at brugeren bør oplyse HVEM firmaet er der har lavet det "service"


  • #15   10. jul 2013 det er dyrt at have 10 tommelfingre, men det er jo uanset hvad man skal have lavet.
    Jeg er ret sikker på at der heller ikke er nogen herinde som vil lave den sort til 3000 kr og så samtidig vil give garenti på arbejdet.
    Jeg har selv prøvet at bruge 4 timer på at få afmonteret benet på en 35 hk mercury fordi lortet var rustet fast ved akslen til krumtappen, og den slags skal firmaet jo også tage hensyn til når de giver et bud


  • #17   11. jul 2013 du får ikke lov at rende rundt på ret mange værksteder og være med. dels pga forsikring hvis der skulle ske noget, og så ville det jo være lidt dumt af værkstedet at oplære folk, så de ikke kommer igen

  • #19   12. jul 2013 Er der ikke en anden i nærheden du kan få et tilbud hos?

Kommentér på:
9.000 kr. for service på påhængsmotor?

Annonce