{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  2k pu skum til bund konstruktion
  • #1   25. jun 2013 Det kan købes hos de fleste bådudstyrs forretninger. Men vær på vagt de tager sig særdeles godt betalt for det. Eller hos bådebyggerne/værfterne.. Man bruger det også til sandwich konstruktioner i spabade og til isolering i nogen køleskabe/kølebiler så hvis du har sådan noget i nærheden kan det være du kan købe det billigt ad bagdøren. Men vær opmærksom på at det der skum i flasker fugeskum fra byggemarkeder osv slet ikke har samme egenskaber så køb ikke det. En skam du er fra Jylland inden for den næste månedstid har jeg formentlig en del tilovers fra mit projekt af den rigtige slags.

  • #2   25. jun 2013 Du kan sagtens købe det som skum på dåse! det hedder 2-k polyurethan skum fra danalim, men det koster også 190 kr for 10 l færdigt skum!

    Der er et sted på nettet hvor man kan købe et sæt der giver 100-160 og 200 liter. 160 literen koster kun 1200 kr mener jeg... kan bare ikke lige huske hjemmesiden


  • #3   25. jun 2013 Mikkel Det på dåse bliver ikke nær så hårdt og fast som det andet.. Hvorfor ved jeg ikke men det gør det bare ikke. smiley

  • #4   25. jun 2013 er fagmand inden for byggebranchen, såh alm montage skum til bla. vinduer osv suger fugt med tiden, og er ikke velegnet til dette formål søger den form der blandes af to væsker og kan hældes i hvorefter det skummer op

    mvh


  • #5   27. jun 2013 Michael, jo det er det skam! har snakket med Danalim om det, da jeg selv var i tvivl om egenskaberne, konklusion: Det er nøjagtigt det samme smiley

  • #6   27. jun 2013 Nygaard, 2 komponent suger skam også fugt, faktisk suger det mere fugt end 1 komp!

    Grunden til at det skal være 2 komp, er fordi at det ikke kræver fugt til at hærde (hvilket 1 komp gør) Derfor er det særdeles velegnet til hulrum hvor der ikke er fugt!

    Den anden grund er, at 2 komp, er meget meget stift i det og derved giver en bedre stabilitet!

    MEN!!! uanset om det er 1 eller 2 komp, så vil det suge vand så snart man skærer i overfladen, dog kun 1-2 mm ind, men det er også nok!



  • #7   27. jun 2013 Der findes desværre ikke noget skum, som er 100% vandtæt! så skal man gå over til bordtennis bolde eller tomme plastflasker med låg på smiley

  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #8   26. mar 2021 Jeg har en redningsbåd i glasfiber fra 1960'erne,dateret ud fra motoren , som var en FM L2 sideventilet, encylindret benzinmotor på ca 9 HK!
    Noget af dækket var rådnet op- dækket var udført i ca22mm x-finer, pålagt 3-4 lag glasfiber. da jeg fjernede x-fineren var der skum for og agter- omkring skrueakslen og ude i fronten, beskyttet af to små "skot"- Dette skum er garanteret det originale og var fuldstændigt tørt ca 2mm inde i skummet- og bestod af nogen af de mindste luftlommer jeg nogensinde har set- det var hvidligt og MEGET formfast- Se sådan noget skum vil jeg gerne bruge igen- selvom det skal foregå i dykkerdragt, men har desværre ikke kunne finde ud af ,hvad det er for et fabrikat- og om det overhovedet er lovligt at fremstille i dag.
    MVH
    Bjarne S. Nielsen


  • Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #10   30. mar 2021 Tak til Jens for et forslag til opskumning af epoxy- jeg troede at man købte et produkt og hældte hærder i, hvorefter det skummede op på magisk vis-så blev jeg så meget klogere- nu mangler jeg bare at finde en sælger- det bliver vist halvdyrt med det skum- tænker i alt 1m3 fordelt i 4 rum

Kommentér på:
2k pu skum til bund konstruktion

Annonce