{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Mercruiser 190HK går ud efter 30-60sek {{forumTopicSubject}}

Hej

Mercruiser 190HK benzin, kaburator.

Min motor starter fint, tøffer så ca. 30-60 sekunder hvorefter den går ud. Starter jeg igen sker det samme.

Intet problem at starte, men den går ud.

Giver jeg gas med håndtaget tager den heller ikke rigtig omdr.

Nogen gode ideer?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser 190HK går ud efter 30-60sek
  • #1   16. aug 2006 lyder somom den ikke får benzin.

  • #2   16. aug 2006 Hvis den ikke får benzin, så kan den vel ikke starte igen og igen? Men måske den ikke får nok?

    Der er benzin i tilgangsrøret.


  • #3   16. aug 2006 Den kan ikke køre i tomgang heller.

    Normalt går den med ca. 1000-1200 omdr. når den er kold, og falder så til ca. 650. Nu starter den kold på ca. 650 - og giver jeg gas er den meget langsom om at reagere.

    Der er ikke startspærre hvis du tænker på en alarm/tyverri sikring.



  • #4   16. aug 2006 Ja, der sidder en switch på gearskiftet, jeg kan dog ikke se den aktiveret selv om jeg går fra frem til bak.

    Ja, benzinen er vist tæt på 2 måneder gammel.



  • #5   16. aug 2006 Motor er fra 1997.

    Skal måske lige fortælle forhistorien.

    Gamle manifold har været utæt og der er kommet vand i motoren. Jeg har skiftet manifold og renset hvidt splat ud af motor. Den har derefter kørt med halv diesel/motor olie. Mens den kørte med denne renseblanding kørte den mere og mere stabilt og kunne tilsidst stå i tomgang. Jeg har derefter skiftet olie, tændrør, olie og benzin filter - herefter er nævnte problem opstået.

    Men tak for de gode råd, jeg tror jeg må skille kaburatoren ad, der var nemlig også noget snask i luftfilter så det er slet ikke utænkeligt at der er noget i kaburator også. - Det undrer mig bare stadig den HAR kørt efter rensning og at den så overhoved kan starte.



  • #6   17. aug 2006 Hvad benzinen angår, så kan det nu godt ligge i tanken mere end 2 måneder.
    Vores båd kørte i starten på noget benzin som var 2 år gammel, og den havde ingen problemer.
    En motor med indsprøjtning har heller ikke problemer med at ta det.


  • #7   17. aug 2006 det værste er hvis det er benzin der er blandet olie i...dvs på de små påhængsmotorer... det der kan ske ved ren benzin er at der kommer kondensvand i tanken.....derfor hvis man skal have en tank stående så sørg for at fylde den helt op

  • Peter b
    Peter b Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Svar: 9
    #8   21. aug 2006 Det kan lyde som om da kan bruge en ny kaburator eller et paknings sæt.
    Ring til mig så kan jeg hjælpe dig med dele.
    Hilsen Peter B


  • Peter b
    Peter b Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Svar: 9
    #9   21. aug 2006 Det kan lyde som om da kan bruge en ny kaburator eller et paknings sæt.
    Ring til mig så kan jeg hjælpe dig med dele.
    Hilsen Peter B
    Ring 50547389
    www.marineservice.org


  • #10   21. aug 2006 Sidste nyt er at den nu kører (er desværre ikke helt klar over hvad der har gjort forskellen), men kaburator har været adskilt og renset - men så dog ikke snavset ud).

    Jeg har lige prøve sejlet i går og den "skyder", tager max. omkring 2500 omdr. og har meget lidt kraft.
    (Ikke nok til at plane).

    Har talt med en mekaniker der mener det er en ventil der hænger ikke lukker korrekt.

    Så det er det næste jeg vil kikke på.




  • #11   31. aug 2006 jeg vil lige sige at den fejl du har der, har min kammerat haft på begge hans motorer af samme slags og størrelse på skift, begge gange havde han mekanikeren ude og kigge på det. Fejlen lå i et multistik på motorene, man tror sgu det er løgn, men han gik direkte løs på de multistik der, og det plejer at være dem siger mekkeren (JR-marine) en meget dygtig mercruiser mekaniker i jylland.
    Prøv lige allerførst at spraye de multistik der med kontaktrens, så vil jeg næsten vædde med problemet er løst.
    Meld lige tilbage ikke?


  • #12   18. sep 2006
    Der er en ventil der ikke kan lukke.
    (Om måske nogen der ikke kan åbne).

    Der kommer også stadig vand i den, så måske er der hul i cylender hovedet også...



Kommentér på:
Mercruiser 190HK går ud efter 30-60sek

Annonce