{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

Afrensning af skrog/vand i skrog {{forumTopicSubject}}

Jeg købte sidste år en Sport Yacht 435, det er en lille polsk kabinebåd med en 35 hk påhængsmotor. Lad mig sige det som det er, jeg er totalt nybegynder på det felt.

Jeg lejede en plads i den lokale lystbådehavn hvor båden lå hele sidste sommer. Da jeg trak båden op i oktober var den totalt overbegroet. Jeg har skrabet det meste af med en træspartel, det sidste sidder rigtig godt fast. Er der et godt middel der kan opløse de sidste rester? Eller er det bare knofedt der skal til?

Da jeg skrabede skroget rent fandt en en bundprop agter som der var lidt fugt rundt om. Da jeg skruede bundproppen af løb der ret meget vand ud. Jeg er ikke klar over om der skal være ballast i sådan en båd så jeg skruede bundproppen på igen. Vandet var rimeligt rent, det var klart og lugtede ikke.

Det drypper stadig fra den, så den skal nok have sig en nye pakning. Men skal jeg først tappe vandet ud? Og hvis der ikke skal være vand, hvordan er det så kommet ind? Som sagt var det ret rent vand, så det var næppe havvand.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Afrensning af skrog/vand i skrog
  • #1   21. jul 2013 der skal under normale omstændigheder ikke være vandi bunden, men har set folk bruge bundproppen som ballast. normalt når båden er på land tager man proppen ud så båden rigtig kan tørre(der kommer kondens osv)

    hvis båden ikke er bundmalet sidder begroningerne rigtig godt fast, hvis det er ruer kan du evt give dem noget afkalkningsmiddel. fx toiletrens men vær lidt forsigtig.. steder hvor gelcoat er misfarvet kan du rense af med oxalsyre...igen husk handsker og evt maske


  • #2   22. jul 2013 Tak for rådene Steffen.

Kommentér på:
Afrensning af skrog/vand i skrog

Annonce