4.604 visninger
|
Oprettet:
Sidepower bovpropel problemer..? {{forumTopicSubject}}
Min Sidepower SE40 siger lige pludselig som om den er faldt af og kun en fesen motor der tager omdrejninger..
Den sidder på og den drejer rundt, men den flytter intet vand.??
Der sidder nogle af de der ting som sidder på bådens bund også, men ellers virker alt som det skal..
Nogen der har en ide til hvad det kan være?
maj 2012
Følger: 5 Følgere: 16 Både: 1 Emner: 27 Svar: 137
maj 2012
Jeg var selv meget overrasket over den drejede rundt, den lyder nemlig som om motoren bare kører uden modstand på og propellen så er hoppet af akslen eller hvad den nu sidder fast i..
Ja kan godt dreje den med fingrene..
Det svært at tjekke når båden ligger i vand, så har måtte først se det her med mit Gopro kamera og så en tur i vandet for at se det, men 7 mennesker stående bagpå båden..
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Dem der også sidder på bådens bund.
Så kan ruer på propellen gøre den næsten virkningsløs og den vil kavitere helt vildt og kun skumme i vandet, men ikke rigtigt flytte noget.
maj 2012
Har sgu ikke tænkt over at ruerne kan gøre noget ved den, dog er den ikke helt smurt ind i dem da jeg kiggede sidste sommer, nu ser den nok knap så pæn ud.
Hvordan får man dem af under vand, er det en umulig opgave??
Den gør nemlig som du siger skummer vandet og larmer, men den mangler den rigtige lyd som når den virkelig arbejder og flytter vandet..
Skal dog lige siges at den var ikke mere end få måneder gammel da det skete, så lyder næsten også underligt de kan sætte sig så hurtigt.
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
maj 2012
Men skal have den banket af på en måde, men nu må jeg lige se om de er groet helt til.
Sidepower bovpropel problemer..?