{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Batterilader kapacitet {{forumTopicSubject}}

Hvad er ulempen ved at tilslutte en 4A batterilader (4-80Ah) til et 100Ah batteri. Tager det bare længere tid at lade eller vil der f.eks. være problemer med at lade batteriet helt op?
Desuden er jeg ved at montere et ekstra batteri i båden så der kommer til at være 2 batterier. Et 80Ah start batteri og så de 100AH til forbrug. Kan jeg lade med ovennævnte lader på begge på én gang? Det er denne lader: https://www.biltema.dk/bil---mc/bilbatterier/batteriladere/batterilader-til-bly-syre-og-lifepo4-batterier-2000040498

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batterilader kapacitet
  • #1   22. jul 2019 Der skulle ikke være et problem i en lille lader, den tager bare længere tid. Men hvis du ligger i havn og bruger 5 A og din lader kun kan lade med 4 A, så tapper du stadig 1 A af batteriet, som så ikke længere bliver opladet. Er det ikke tilfældet, så er laderen fin nok.

• #2   22. jul 2019 Jeg har uden problemer kunnet lade 85Ah batteri op med en tilsvarende smartlader. Kan godt se de sætter en max grænse i manualen til 80Ah, men tror det er for at få de sidste par procent saft ned i batteriet fra laderen. Batteri større end 80Ah kan laderen nok ikke så nemt toppe 100% op. Jeg går ud fra du har/får afbryder/skillerelæ mellem de to batterier. De er jo ikke ens. Så at lade begge batterier på samme tid med den smartlader, vil jeg nok ikke anbefale.

• #5   22. jul 2019 Det er netop til brug i havn, så det er vedligeholdelse ladning. Har lige regnet lidt på det og er kommet frem til at jeg bruger op til 35 watt. Men da det er USB lader og lyskilder vil det kun være i en begrænset periode, og laderen sidder jo på hele natten, så tænker det er ok med 4A.

Batterierne bliver adskilt med Blueseas add-a-batteri-kit 120A. Jeg har læst mig frem til at hvis jeg skal sætte en lader på batterierne skal der tilsluttes + på batteri 1 og - på batteri 2. Men kan ikke læse mig til om det er et problem at det er 2 forskellige størrelser. @Kim C, ved du med sikkerhed at det er et problem med 2 forskellige batteri størrelser?

• #6   22. jul 2019 To forskellige batterier har ikke ens lade- og afladningskarakteristik.

Kommentér på:
Batterilader kapacitet

Annonce