5.607 visninger
|
Oprettet:
Benzinpumpe Johnson 40hk {{forumTopicSubject}}
Godaften.
Da jeg døjer lidt med min 40hk påhængsmotor ikke vil tage gas, før jeg har pumpet godt og grundigt på bolden under sejllads, mistænker jeg min pumpe for at være defekt. Men er lidt i tvivl om jeg har fundet den eller om det er olie pumpe delen kun?
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 7 Svar: 60
jul 2010
Der sidder nogen membraner og gummi pakninger i den.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.401
Den kan du se her.
http://continuouswave.com/whaler/reference/VRO.html
Det andet billede er motoren elektriske choker pumpe. Når du trykker startnøglen ind, aktivere du denne spole, og der sprøjtes benzin direkte ind mellem motor og karburatorer. Den kan også aktiveres manuel, ved at dreje det lille røde håndtag 90 grader.
Du kan købe færdige repair kit til din VRO pumpe. Du kan også sætte en almindelig standard pumpe i, og så selv blande olie i benzin.
NB: Hvis kontrakugler i din benzinhåndpumpe ikke virker, ja så kan du faktisk være nød til at skulle pumpe på bolden hele tiden. Eller hvis der suges falsk luft ind i strengen mellem benzintank og helt op til VRO pumpen, ja så skal du også pumpe på bolden hele tiden. Måske fejlen er der ?
jul 2010
Håndpumpe bolden blev udskiftet som Det første da mistanken lå der.
Kan fejlen måske ligge i, hvis den kan trække luft i lynkoblingen til benzinen lige ved motoren?
jul 2010
aug 2006
http://i.ebayimg.com/t/Johnson-Evinrude-Primer-Solenoid-437238-1995-Model-E40ELEOD-/00/s/NjAwWDgwMA==/z/jRYAAMXQS6pRv2p-/$(KGrHqJ,!ogFC9-YtQUFBRv2p-utDw~~60_35.JPG
Jeg havde selv problemer med min motor, som du kan se og høre her.
http://www.baadgalleri.dk/video/diverse_baad/1870-motor_problem_50hk_johnson
Jeg satte ny pumpebold, kobling, slange og spændebånd på. Og så var den ged barberet.
jul 2010
aug 2006
Se også fra kobling og ind til VRO, om spændebånd og slanger er ok.
Sugerør i tank kan være revnet.
Luftskrue i tank åbner ikke.
Pakning mellem VRO og motorblok utæt.
Fejl kan være overalt. Derfor skiftede jeg hele lortet. Og min fejl forsvandt.
Lyder din motor som min gjorde, når din motor fejler ?
jul 2010
Vro sidder fast i "filteret" på begge karburatorer, den sidder ikke på blokken?
Min motor går kun lidt forhøjet tomgang med fuld gas når problemet er der, og forsvinder først når jeg har pumpet længe på bolden.
Luftskruen i tanken har jeg kigget på og er OK. Rør/slange i tanken har jeg ikke set til endnu.
jul 2010
aug 2006
jul 2010
Fik også kontrolleret røret i tanken, heller ingen fejl her.
Havde motoren startet op, og den går stadig ikke optimalt.
jul 2010
jul 2010
jul 2010
aug 2006
Altså at fejlen skal være enten:
1. tilstoppet benzintilførsel
2. benzinpumpe defekt
3. aktivering af benzinpumpe fejler
4. kontrakugler i pumpebold fejler eller pumpebold vender forkert
5. der suges falsk luft ind mellem tank og benzinpumpe
6. luftskrue på tank ikke åben
7. gammel benzin eller vand i tank
Ud fra det du nu har lavet på motoren med ny pumpebold, slanger og spændebånd. Ja så kan du jo nu udelukke ovenstående pos. 1, 4 og 5.
Jeg går også ud fra, at luftskrue i tank står åben og den fysisk også er åben pos. 6.
Hvis gammel benzin eller lidt vand i tanken, ja så ville den heller ikke gå perfekt i tomgang, så pos. 7 tror jeg ikke på.
Tilbage har du så pos. 2 og 3, altså at pumpen ikke kan suge benzin nok, men skal hjælpes via du pumper med bolden. Jeg har ikke selv prøvet og adskille en VRO pumpe, men hvis stempel ikke kan vandre frit frem og tilbage, ja så kan pumpen ikke virke optimal. Eller hvis membran er revnet. Ligeledes hvis pos 3 er fejlen, ja så er det fordi, at den slange der går fra krumtapshuset og op til VRO er tilstoppet eller ikke slutter tæt. Har du kontrolleret benzinfilteret ?
jul 2010
Jeg har haft motoren startet op, og når den er startet på land går den meget ujævnt i tomgang og springer op og ned i omdrejninger.
Så tror måske jeg har fået løst problemet med benzinen, og nu står med et par dårlige tændrør.
Disse er derfor bestilt, men får dem desværre først tidligst tirsdag i næste uge. Har hørt dårlige ting om NGK rør der har været druknet. Så har bestilt de Champion tændrør som Omc/johnson foreskriver.
jul 2010
Tjekkede også membranerne og disse ser også rigtigt fine og hele ud, og sluttede tæt.
Men jeg får da kontrolleret min motor ud og ind.
Benzinpumpe Johnson 40hk