{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinpumpe Johnson 40hk
  • #1   6. aug 2013 Eller er det denne som er med 2 ledninger til?

profilbillede
  • #2   6. aug 2013 På boats.net er dette billede under fuel pump. Og det ligner den enhed Jeg har rodet med idag.
    Der sidder nogen membraner og gummi pakninger i den.

profilbillede
  • #3   6. aug 2013 Det første billede er motoren kombinerede benzin og olie pumpe. Også kaldet VRO.
    Den kan du se her.
    http://continuouswave.com/whaler/reference/VRO.html

Det andet billede er motoren elektriske choker pumpe. Når du trykker startnøglen ind, aktivere du denne spole, og der sprøjtes benzin direkte ind mellem motor og karburatorer. Den kan også aktiveres manuel, ved at dreje det lille røde håndtag 90 grader.

Du kan købe færdige repair kit til din VRO pumpe. Du kan også sætte en almindelig standard pumpe i, og så selv blande olie i benzin.

NB: Hvis kontrakugler i din benzinhåndpumpe ikke virker, ja så kan du faktisk være nød til at skulle pumpe på bolden hele tiden. Eller hvis der suges falsk luft ind i strengen mellem benzintank og helt op til VRO pumpen, ja så skal du også pumpe på bolden hele tiden. Måske fejlen er der ?

• #4   6. aug 2013 Kim - har haft den kombinerede pumpe skilt helt ad, og alt ser ud som det skal. Ser ingen grund til at udskifte noget som fungere. smiley
    Håndpumpe bolden blev udskiftet som Det første da mistanken lå der.
    Kan fejlen måske ligge i, hvis den kan trække luft i lynkoblingen til benzinen lige ved motoren?

• #5   6. aug 2013 Og hvor skal den lille røde pil normaltvis pege hen af, når denne ikke er aktiveret?

• #6   6. aug 2013 Det røde håndtag skal vende som på dette billede
    http://i.ebayimg.com/t/Johnson-Evinrude-Primer-Solenoid-437238-1995-Model-E40ELEOD-/00/s/NjAwWDgwMA==/z/jRYAAMXQS6pRv2p-/$(KGrHqJ,!ogFC9-YtQUFBRv2p-utDw~~60_35.JPG

Jeg havde selv problemer med min motor, som du kan se og høre her.
    http://www.baadgalleri.dk/video/diverse_baad/1870-motor_problem_50hk_johnson
    Jeg satte ny pumpebold, kobling, slange og spændebånd på. Og så var den ged barberet.

• #7   7. aug 2013 Kobling og bold er ny på min. Men kan godt være jeg skal prøve med noget andet, tingene er købt i biltema.

• #8   7. aug 2013 Biltema`s produkter er helt ok.
    Se også fra kobling og ind til VRO, om spændebånd og slanger er ok.
    Sugerør i tank kan være revnet.
    Luftskrue i tank åbner ikke.
    Pakning mellem VRO og motorblok utæt.
    Fejl kan være overalt. Derfor skiftede jeg hele lortet. Og min fejl forsvandt.
    Lyder din motor som min gjorde, når din motor fejler ?

• #9   7. aug 2013 Tror jeg må få fat på nye spændebånd til diverse slanger.
    Vro sidder fast i "filteret" på begge karburatorer, den sidder ikke på blokken?
    Min motor går kun lidt forhøjet tomgang med fuld gas når problemet er der, og forsvinder først når jeg har pumpet længe på bolden.
    Luftskruen i tanken har jeg kigget på og er OK. Rør/slange i tanken har jeg ikke set til endnu.

• #10   7. aug 2013 Vro

profilbillede
  • #11   7. aug 2013 Update lige, når du har undersøgt spændebånd og tank.

• #12   8. aug 2013 Så fik jeg trukket Ny benzin slange fra tanken til bolden, og fra bolden til motor. Samt sat spændebånd på ved alle samlingerne istedet for strips, samt nye spændebånd hvor der i forvejen var nogen.
    Fik også kontrolleret røret i tanken, heller ingen fejl her.
    Havde motoren startet op, og den går stadig ikke optimalt.

• #13   8. aug 2013 1

profilbillede
  • #14   8. aug 2013 2

profilbillede
  • #15   8. aug 2013 Glemte at tage billeder da jeg var færdig med rep.

• #16   9. aug 2013 Hmmmmm........Som du beskriver fejlen, ja så får den jo ikke nok juice. Altså at karburatorernes svømmerhuse malkes tomme, da der ikke fødes nok benzin til dem. Så fejlen skal jo være i strengen mellem tilgang til karburatorerne og sugerør i benzintank.
    Altså at fejlen skal være enten:
    1. tilstoppet benzintilførsel
    2. benzinpumpe defekt
    3. aktivering af benzinpumpe fejler
    4. kontrakugler i pumpebold fejler eller pumpebold vender forkert
    5. der suges falsk luft ind mellem tank og benzinpumpe
    6. luftskrue på tank ikke åben
    7. gammel benzin eller vand i tank

Ud fra det du nu har lavet på motoren med ny pumpebold, slanger og spændebånd. Ja så kan du jo nu udelukke ovenstående pos. 1, 4 og 5.
    Jeg går også ud fra, at luftskrue i tank står åben og den fysisk også er åben pos. 6.
    Hvis gammel benzin eller lidt vand i tanken, ja så ville den heller ikke gå perfekt i tomgang, så pos. 7 tror jeg ikke på.
    Tilbage har du så pos. 2 og 3, altså at pumpen ikke kan suge benzin nok, men skal hjælpes via du pumper med bolden. Jeg har ikke selv prøvet og adskille en VRO pumpe, men hvis stempel ikke kan vandre frit frem og tilbage, ja så kan pumpen ikke virke optimal. Eller hvis membran er revnet. Ligeledes hvis pos 3 er fejlen, ja så er det fordi, at den slange der går fra krumtapshuset og op til VRO er tilstoppet eller ikke slutter tæt. Har du kontrolleret benzinfilteret ?

• #17   9. aug 2013 Jeg har snart kontrolleret og udskiftet alt hvad der har med benzinen at gøre, vro pumpen kan frit kører og der er ingen tegn på skader eller lign i membranerne.
    Jeg har haft motoren startet op, og når den er startet på land går den meget ujævnt i tomgang og springer op og ned i omdrejninger.
    Så tror måske jeg har fået løst problemet med benzinen, og nu står med et par dårlige tændrør.
    Disse er derfor bestilt, men får dem desværre først tidligst tirsdag i næste uge. Har hørt dårlige ting om NGK rør der har været druknet. Så har bestilt de Champion tændrør som Omc/johnson foreskriver.

profilbillede
  • #18   9. aug 2013 Har også haft begge karburatore afmonteret for at kontrollere om der skulle være skidt i dem. Begge så utroligt fine ud, men blev lige gennemgået.
    Tjekkede også membranerne og disse ser også rigtigt fine og hele ud, og sluttede tæt.
    Men jeg får da kontrolleret min motor ud og ind. smiley

profilbillede
Kommentér på:
Benzinpumpe Johnson 40hk

Annonce