{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.364 visninger | Oprettet:

Gashåndtag "bevæger" sig? {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har en båd med 90 HK Mercury påhængsmotor. Når jeg skruer op for gassen - så skal jeg stå og holde håndtaget i positionen - ellers bevæger det sig langsomt ned igen ..

Er det meningen - eller kan jeg forsøge at stramme det? - det er jo en smule irriterende når man gerne vil holde farten ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gashåndtag "bevæger" sig?
  • #1   27. aug 2013 Der sidder helt sikkert en skrue hvor du kan justere hvor stramt håndtaget skal gå.
    Jeg mener der står "tension"

• #2   27. aug 2013 Jep, og er det samme slags gear/gas box som på en af mine tidligere både med Mecury motor, så sidder skruen gemt inde i et lille hul, nede under bunden af håndtaget...

Når du har fundet skruen, skal du skubbe håndtaget så langt frem som muligt, så spænder du skruen, indtil håndtaget bliver i den position, og det er en god idé, at give den en anelse mere, da de vibrationer en startet motor vil give, også kan hjælpe et løst gas-håndtag med at flytte sig..

• #3   27. aug 2013 Altså på min Quicksilver kontrolboks og samtlige andre jeg har set! sidder der en skrue der hedder friction den skal bare spændes til du synes den er stram nok. Mvh Kasper

• #4   27. aug 2013 Det er rigtigt.
    ikke "tension" men "friction"

• #5   27. aug 2013 Jeg tror det er forskelligt fra fabrikat til fabrikat, og fra årgang til årgang.

Det systems jeg har omtalt, er det orginale Mecury gas/gear system, som blev leveret sammen med deres 2+2 motorer i midt/slut halvfemserne..

• #6   28. aug 2013 på min er det sådan en fingerskrue, som man ikke skal bruge værktøj til

Kommentér på:
Gashåndtag "bevæger" sig?

Annonce