{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.059 visninger | Oprettet:

Volvo Penta aq130 drevproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgutter.

Jeg har en gammel Coronet 22explorer med 130hk Volvo Penta motor og hvad jeg mener er et aquamatic 200 drev.

I går var jeg ude på vandet og drevet ville ikke accelerere mere end til 4-6 knob. motoren tog fint gassen men propellen drejede ikke hurtigere rundt, båden fik ikke mere fart. Båden har før været over 20 knob.

Et andet problem med drevet er den går meget hårdt i gear, og først ved forholdsvis høje omdrejninger. hvilket gør den næsten umulig at bruge i havnen. når man skal lægge til/fra kaj.

Nogle der har ideer til hvad der kan være problemet??

På forhånd tak.

Jesper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo Penta aq130 drevproblemer
  • #1   13. sep 2013 For det første kan du finde en manual her.
    http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/aq200drive.html#/10

    Ved ikke hvilken skrue der er sat på dette drev, men det lugter da af den indlagte gummivulkanisering i skruen som sidder løs. Det er det eneste sted jeg lige kan se, kan skabe dette problem. Med mindre overgang mellem motor og drev sidder løs.


  • #2   13. okt 2013 mit drev kobler til før motoren giver gas det vil sige at de første centimeter på gas håndtaget kobler drev ind og der efter giver det gas resten af vejen til fuld gas men det er rigtigt at det går hård i gear det kan være gumminav der har slupet nede i skrugen hvis dit drev først kobler ind når motoren har fået gas. jeg tror der er noget der skal justres. drevet skal koble ind ved tomgang ellers går det hård ud over konuserne i gearet. der er nogle motore der har en kontakt der af bryder tændningen lige i det øje blik den skal i gear for at skåne til koblingen

Kommentér på:
Volvo Penta aq130 drevproblemer

Annonce