{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.103 visninger | Oprettet:

Forstærkning af hæk {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har haft et problem da jeg i sommers har sat min nye Yamaha 100f (100 hk, og vejer 175 kg), på min Shakespeare sportman 15,6 fods. Der er efter nogle turer ude på vandet, kommet revner i glasfiber på hækken, og har fundet ud af at træet i hækken er råddent. Det skal derfor skiftes, og her ville jeg gerne spørge jer om hvilken krydsfiner jeg skal bruge og hvor man kan få sådan en. Og om der er nogle specielle ting jeg skal tage højde for, når vi har med sådan en stor motor at gøre.

Tak på forhånd.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forstærkning af hæk
  • #1   27. okt 2013 et ekstra billed

    profilbillede
  • #2   27. okt 2013 jeg ville bruge støbeplade... det samme som til trailerbund bare lim 2 eller 3 udenpå hinanden så tykkelsen passer(ja det er ret dyrt men det er for dumt at lave noget lort) for det er et stort arbejde

  • #3   27. okt 2013 Støbeplade??? Er selt i gang med at renuvere og har googlet en hel del og efter hvad der bliver skrevet rundt omkring er det bedste østenfiner og at hvis man bruger støbefiner skal den brune overflade slibes af da polyester ikke hæfter særlig godt på denne.

  • #4   27. okt 2013 Ja, det kunne jeg godt forestille mig, Hækken har virkelig også meget belastning, da båden meget nemt hopper over bølgerne, så den skal virkelig holde til noget. Tak, for information. smiley

  • #5   27. okt 2013 støbeplade er meget stærkere også hvis der skulle trænge en smule fugt ind engang i fremtiden... og ja sæt en slibeskive på en vinkelsliber og tag det yderste lag laminat af. både ind og udv side inden du smider fiber på. østenfiner kan du nok også godt bruges, det kan efterhånden ikke fåes ret mange steder mere, jeg brugte det selv da jeg lavede gulv i min, men det er slet ikke så kompakt og stærkt som støbefiner. (til gengæld vejer det jo så heller ikke så meget) derfor ville jeg bruge støbeplade i hækken.

  • #7   27. okt 2013 tak for svarerne, jeg må lige nærstudere Hasse's renovering smiley

  • #8   27. okt 2013 Wbp krydsfiner, glasfiber slipper trailer finér.

  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #9   27. okt 2013 En Bodex plade koster ikke ret meget i forhold til rep. af en båd, prøv at Google Bodex plade der kommer en masse hit op.... smiley

  • #10   28. okt 2013 Hold dig fra de støbeplader/støbefiner... De har en glat overflade som fiberen let slipper.. hvis du alligevel sliber det brune film helt af er det nemmere bare at ha købt østenfiner.. Det koster kun en sjat mere Vil du spare lidt kan du bruge krydsfiner men det er ikke lige så godt som det andet. Din bund/dørk er sikkert ligeså rådden og fugtig. Se det link en anden sendte. Eller ser her dog skal du ikke gøre ham kunsten efter smiley http://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/diverse_baad/4033-ny_bund_i_baaden__

  • #11   28. okt 2013 Kik i min profil der er en serie billeder fra start til slut om renovering af Hæk
    og hvis der ellers er noget er du velkommen til at spørge
    MVH Hasse


Kommentér på:
Forstærkning af hæk

Annonce